سرمقاله

محمدعلی وکیلی / همه از آینده می‌پرسند

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 38  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 05 آذر 1401
    اوپو به طور رسمی از سری گوشی‌های رینو 9 رونمایی کرد

    شرکت اوپو از گوشی‌های سری رینو 9 رونمایی کرده که شامل سه گوشی اوپو رینو 9، رینو 9 پرو و رینو 9 پرو پلاس هستند.

    شرکت اوپو سرانجام از سری گوشی‌های رینو 9 خود رونمایی کرد. در این سه گوشی که هر یک از چیپست‌های متفاوتی استفاده می‌کنند؛ شاهد مشخصات سخت افزاری جذابی هستیم. نسخه معمولی یا اوپو رینو 9، از چیپست میان رده کوالکام اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند؛ در سوی دیگر، رینو 9 پرو از نظر ظاهری مشابه نسخه معمولی بوده اما پردازنده آن از نوع مدیاتک دیمنسیتی 8100 است. در آخر، اوپو رینو 9 پرو پلاس را داریم که از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8‌ پلاس نسل اول استفاده کرده و دارای سیستم دوربین سه‌گانه است.

    اوپو رینو 9 و رینو 9 پرو پلاس حتی در نسخه پایه نیز به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شوند که در نوع خود تحسین برانگیز است. از زمان عرضه گوشی پرچمدار اوپو فایند X3، این شرکت تا به امروز رم ۱۶ گیگابایتی را روی نسخه پایه یکی از محصولات خود قرار نداده بود.

    نسخه معمولی در این سری، باز هم در نوع خود از مشخصات جذابی بهره‌مند است. این گوشی از نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده کرده که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ حساسیت به لمس ۲۴۰ هرتزی را به همراه دارد. این پنل ۱۰ بیتی، محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش داده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز در حالت عادی به ۸۰۰ نیت و در حین مشاهده محتوای HDR به ۹۵۰ نیت می‌رسد.

    در قسمت پشتی گوشی، شاهد طراحی آشنایی هستیم که به سری اوپو رینو 8‌ شباهت دارد؛ اما این‌ بار دیگر خبری از برآمدگی در جزیره دوربین نیست و تنها لنز‌ها کمی از بدنه بیرون زده‌اند. این سیستم دوربین دوگانه، شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک سنسور سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده و فوکوس خودکار را به همراه دارد.

    ظرفیت باتری این گوشی معادل ۴۵۰۰ میلی آمپر بوده و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز در آن دیده می‌شود. این گوشی همچنین آداپتور شارژ را درون جعبه خود دارد که در این روزها، کمتر شاهد آن هستیم. این گوشی با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری ColorOS 13 اوپو روانه بازار شده و وزن آن معادل ۱۷۴ گرم خواهد بود. ضخامت این گوشی بدون در نظر گرفتن برجستگی لنز دوربین‌ها، به ۷.۲ میلی متر می‌رسد.

    اوپو رینو 9‌ در چهار رنگ مشکی، طلایی، قرمز و صورتی-نارنجی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت نسخه پایه این گوشی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۲۴۹۹ یوآن (حدود ۳۵۰ دلار / ۳۳۵ یورو) است.