سرمقاله

ژوبین صفاری / پایداری مشکلات در ندیدن روایت‌های متکثر

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 381  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 09 آذر 1401
    بحث درباره هند پنالتی بالا گرفت
    عصرانه و شام در اروگوئه با چاشنی علیرضا فغانی

    فغانی در آخرین دقایق قضاوت بی‌دردسر خود، یک ضربه پنالتی اعلام کرد که حسابی جنجالی شد.

    به گزارش ورزش سه، در شب پیروزی دو بر صفر پرتغال مقابل اروگوئه، علیرضا فغانی با اعلام یک پنالتی مشکوک در آخرین دقایق، به چهره ویژه بازی تبدیل شد. در حالی که شاگردان سانتوس با چنگ و دندان مشغول محافظت از تک گل خود در برابر حملات انتحاری اروگوئه بودند، فرناندز در دقیقه 90 در نزدیکی های محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد. او با ظرافت خاصی توپ را از بین پاهای خمینز عبور داد و در پی ایجاد موقعیتی مناسب برای شوتزنی از داخل محوطه بود که صحنه مشکوکی رقم خورد. مدافع اروگوئه برای دفع توپ فرناندز تکل بلندی زد که ادامه آن به اتفاقی انجامید که فغانی به کمک VAR آن را پنالتی تشخیص داد تا پرتغال گل دوم را هم زده و اندک امید اروگوئه برای جبران از بین برود.

    خوزه خیمنز در حین تکل زدن و مثل هر بازیکنی دیگری از دست خود برای حفظ تعادل و به عنوان تکیه‌گاه استفاده کرد اما برخورد توپ به همین دست، ضرب آن را گرفته و دریبل فرناندز را ناتمام گذاشت. فغانی ابتدا بی توجه از این صحنه گذشت ولی هافبک پرتغالی‌ها که معتقد به هند پنالتی بود با داد و فریاد به تصمیم او اعتراض کرد و چند ثانیه بعد یک مکالمه کوتاه با اتاق VAR، فغانی را مجاب کرد که بازی را متوقف کرده و برای بررسی دقیق‌تر صحنه، سراغ مانیتور کنار زمین برود. داور ایرانی در حالی که توسط سوارز و سپس دیگر بازیکنان معترض اروگوئه احاطه شده بود، با دست نقطه پنالتی را نشان داده و خشم تیم بازنده را دو چندان کرد.

    بازیکنان اروگوئه که باور نمی کردند این صحنه پنالتی باشد، دور فغانی حلقه زدند و چند دقیقه‌ای به همین منوال گذشت. داور باتجربه بازی اما روی تصمیم خود مصمم بود تا شاهد به ثمر رسیدن گل دوم پرتغال در میان اعتراض شدید هواداران و بازیکنان تیم اروگوئه باشیم. واکنش ها به این تصمیم فغانی در فضای مجازی هم گسترده بود. خیلی با استناد به قانون خطای هند جدید، آن را اشتباه دانسته و VAR را زیر سوال بردند، عده ای نیز تصمیم فغانی در اعلام پنالتی را درست دانستند.