سرمقاله

رفتار دوگانه در ماجرای آتش زدن قرآن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 3982  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 05 بهمن 1401
    روز گرم اتاق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور مدیران حوزه انرژی
    نشست خبری مدیران حوزه انرژی در اتاق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد . اتاق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور مدیران حوزه انرژی استان(گاز، برق منطقه ای، آب و فاضلاب و پخش فرآورده‌های نفتی) در این اداره کل برگزار شد.
    در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: ما در اتاق خبر بدنبال چالش ها و نکاتی هستیم که مورد سوال مردم است و در کنار آن یک همفکری برای ارایه خدمات و گزارش عملکرد دولت به مردم می باشد . محمدی مدیر پخش فرآورده های نفتی اهواز نیز در این نشست بیان کرد: سوخت رسانی از چند طریق صورت می گیرد و بنا به مقتضیات مختلف از جمله کشتی و نفتکش این اقدام انجام می شود. وی افزود : سوخت رسانی که بر عهده شرکت پخش فرآورده های نفتی است شامل سوخت رسانی به نیروگاه ها ، موسسات کشاورزی و جایگاه ها و غیره می شود.
    محمدی ادامه داد : امسال شرایط خاصی بود و این سرما را در گذشته کمتر تجربه کرده بودیم که تمام مسولین تلاش نمودند و با تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها قطعی برق در این حوزه نداشتیم .
    مدیر پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: تامین سوخت نیروگاه رامین و بهبهان و غرب کارون از جمله فعالیت هایی بود که صورت گرفت و حتی به نیروگاه های سنندج ، پرند و کرمانشاه نیز سوخت رسانی نمودیم .
    محمدی بیان کرد: در سنوات گذشته حتی در عرصه سوخت سی ان جی کاهش افت فشار را در جایگاه ها داشتیم که امسال این موارد تکرار نشد . وی گفت : میانگین مصرف سوخت بنزین در استان ۳٫۵ میلیون لیتر در روز می باشد .
    زری میدانی مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در این نشست عنوان داشت : شرکت ملی گاز ایران و استان خوزستان با توجه به نوع خدماتی که ارائه می کند بیشترین ارتباط را با مردم دارد .
    وی بیان کرد: امسال سرما زیادی را شاهد بودیم که تمهیداتی پیش‌بینی کرده بودیم تا قطع گاز نداشته باشیم و در حالی که امسال در بیش از ۲۰ استان دمای منفی داشتیم فشار گاز در بسیاری از بخش ها پایدار بود و فقط در تربت جام بود که در مقطعی قطعی گاز رخ داد. زری میدانی گفت : یکی از دلایل قطع گاز آن است که تولید گاز ما در جنوب اتفاق می افتد و بیشترین مصرف گاز در شمال کشور رخ می دهد. عباسیان معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب خوزستان گفت : دولت سیزدهم در اولین سفر به اهواز با نگاه ویژه ای که داشتند ۸ هزار میلیارد تومان برای اهواز و ۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه آب و فاضلاب استان تخصیص دادند که برنامه ریزی برای تصفیه ۵۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب انجام شد. معاون بهره برداری و توسعه شبکه فاضلاب خوزستان بیان کرد : اجرای این پروژه ها بخشی از مشکل اشتغال را حل خواهد کرد و بخشی از آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد. وی ادامه داد : هم اکنون در بخش فاضلاب بیش از ۱۵۰ جبهه کاری در حال انجام است و با اتمام این پروژه ها شاخص بهره مندی از فاضلاب از ۳۹ درصد به ۶۵ درصد خواهد رسید .
    عباسیان گفت : در دو سال گذشته فعالیت های زیادی در کشور صورت گرفته است و امیدوارم با اتمام این پروژه ها شاخص های بهداشتی افزایش یابند.
    بلادی موسوی معاون برق منطقه ای استان خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت : برق منطقه ای متولی نگهداری و توزیع برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است و برق را از تولید کنندگان دریافت می کنیم و به شرکت های توزیع و مشترکین بزرگ می دهیم .
    موسوی گفت : برق را از طریق پست ها و خطوط انتقال می دهیم و مشترکین بزرگ نیز خطوط انتقال خود را دارند.
    در ادامه‌ی نشست اصحاب رسانه به طرح سوالات و دیدگاه های خود در حوزه مسائل مربوط به حوزه فعالیت مدعوین پرداخته و مباحث مختلفی مطرح شد. ازجمله در این نشست امید حلالی بیان کرد : ارگان ها نباید پشت بخشنامه ها مخفی شوند و اگر کمبود هایی وجود دارد باید به مردم گفته شود و دلجویی صورت بگیرد . حلالی گفت : خوزستان یعنی مدنیت و مدرنیت و مدیران ما باید در این سطح باشند چراکه تاریخ خوزستان به ۷ هزار سال قبل بر می گردد و باید کارهای بزرگی در استان صورت بگیرد تا رضایت مردم را در پی داشته باشد. حلالی همچنین گفت : تولید انرژی باید به سمت شکل های نوین و انرژی های تجدید پذیر برود و از شکل سنتی خارج شود.