صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در شهرهای ایذه، خرامه و کوار
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4032  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 06 بهمن 1401
    باید فضا را باز کنیم
    وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد که باید فضا را باز کنیم ،مردم را درک کنیم و به مردم سخت گیری نکنیم.  به گزارش ایسنا ،عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری در کشور و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه باید فضا را باز کنیم ، مردم را درک کنیم و سخت گیری به مردم نکنیم گفت : همه این اقدامات را باید در چارچوب شرع و دستورات الهی انجام دهیم و این موضوع می‌تواند گردشگری داخلی در کشور ما نیز افزایش دهد.
    ضرغامی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره طرح اخیر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای لغو روادید یکطرفه با برخی از کشورها به منظور توسعه گردشگری در کشور اظهار کرد: در قالب این طرح ما کشورهای دنیا را به پنج گروه تقسیم کردیم و معتقدیم که باید یک اقدام جمعی برای لغو روادید با تعدادی از کشورها انجام شود.
    ضرغامی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که لغو یکطرفه روادید ممکن است مشکلاتی را به لحاظ پروتکل‌های دیپلماتیک و یا در سطح سیاسی به وجود آورد؛ ولی من به عنوان مسئول گردشگری در کشور لغو روادید را به صورت یکطرفه مشکل نمی‌دانم. چرا که بسیاری از کشورهایی که در حوزه گردشگری کارنامه خوبی دارند؛ اقدام به لغو یکطرفه روادید کرده‌اند. مثلا امارات با بیش از 130 کشور به صورت یکطرفه لغو روادید کرده و این موضوع در مورد ترکیه نیز مصداق پیدا می‌کند و این کشور با حدود 80 کشور لغو روادید یکطرفه کرده است.
    وی ادامه داد: ما بعضا می‌بینیم که برخی از شهروندان برای دیدن یک کنسرت به یک کشور همسایه می‌روند که تعداد آنها زیاد است و اگر در داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت خوبی برگزار شود، خیلی از آنها نمی‌روند به کشور همسایه تا در آنجا پول خرج کنند.
    ضرغامی در همین چارچوب گفت: من چند سال قبل به جلسه‌ای رفته بودم، در آن جلسه یک فرد که فرد موجهی نیز بود حتی به گویندگان اخبار هم اشکال می‌گرفت و معتقد بود که گویندگان اخبار هم باید از مردها انتخاب شود. اگر آن فرد به صورت گوینده خبر نگاه می‌کند و دچار مشکل می‌شود نگاه نکند، شاید بیماری است.
    ضرغامی تصریح کرد: بنابراین من تاکید بر این دارم که باید فضا را باز کنیم. مردم را درک کنیم، سخت گیری به مردم نکنیم و همه این اقدامات را در چارچوب شرع و دستورات الهی انجام دهیم ؛ این موضوع باعث می‌شود که حتی گردشگری داخلی نیز تقویت شود.