سرمقاله

گزارش یک مناظره ‪/‬ محمد علی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4109  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 07 بهمن 1401
    فسخ به استناد بند قرارداد: صحبت علیه ارکان باشگاه
    یزدانی و استقلال در پیچیده‌ترین وضعیت ممکن
    استقلال پنجشنبه شب گذشته قرارداد یزدانی را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد، اما اگر این کار غیرقانونی بوده باشد، باید منتظر محرومیت آبی‌ها باشیم.
    به گزارش ورزش سه، آخرین دقایق پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر ایران با اتفاقات عجیبی همراه بود. در شرایطی که مدیران استقلال منتظر حضور سیاوش یزدانی در جلسه شبانه بودند تا پس از توافق با این بازیکن قرارداد او را فسخ کنند، اما مدافع آبی‌پوشان راهی نشست مذکور نشد تا مدیران باشگاه شخصا وارد کار شوند و قرارداد این بازیکن را به صورت یک طرفه فسخ کنند.
    نکته جالب در بیانیه استقلال این است که آنها مدعی شده‌اند “به دلیل رعایت نکردن مفاد قرارداد توسط این بازیکن در گذشته” تصمیم گرفته‌اند تا به این همکاری پایان دهند. در این اطلاعیه ذکر شده باشگاه پیش از این هم می‌توانست قرارداد خود با وی را به صورت یک‌طرفه فسخ نماید” اما مدیران تیم صلاح دیده‌اند که برای حفظ شأن سیاوش، به همکاری با او ادامه دهند.”
    طبق پیگیری‌های ورزش سه، مشخص شد که استقلال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ، اعلام کرده که به دلیل صحبت‌های یزدانی علیه ارکان باشگاه، قرارداد این بازیکن فسخ شده است. آبی‌ها مدعی هستند که در قرارداد سیاوش ذکر شده که او حق ندارد علیه ارکان باشگاه صحبت کند و مدیران تیم نیز با استناد به این موضوع قرارداد او فسخ کرده‌اند.
    حالا قرار است که سازمان لیگ روز شنبه درخواست را بررسی و فسخ را اجرا کند. اما چنانچه که یزدانی از استقلال شکایت کند، تمام عواقب این فسخ بر عهده باشگاه است. نکته جالب اینجاست که سیاوش در این فصل مصاحبه‌ای علیه ارکان باشگاه انجام نداده و شاید تنها استناد آبی‌ها، به توییتی باشد که او پس از برگزاری جشن تولد ساپینتو، علیه سرمربی تیم منتشر کرد.
    فسخ یک طرفه قرارداد یزدانی بیش از آنکه موجبات خوشحالی هواداران را فراهم کند، نگرانی‌های آنها را افزایش داده است. چرا که اگر اقدام باشگاه قانونی نبوده باشد، ممکن است عواقب سنگینی در انتظار این تیم باشد. در صورتی که سیاوش با شکایت از استقلال این داستان را به کمیته تعیین وضعیت ببرد و در این پرونده پیروز شود، محرومیت نقل و انتقالاتی در انتظار آبی‌ها خواهد بود.
    این داستان زمانی جالب می‌شود که به یاد بیاوریم در تابستان امسال بود که مدیران استقلال برای به خدمت گرفتن کاوه رضایی، به دنبال فسخ قرارداد ارسلان بودند. در واقع مصطفی آجورلو و مدیران باشگاه به همکاری خود با مطهری پایان دادند، اما زمانی که دیدند هیچ بندی در قرارداد طرفین وجود ندارد که بتوان به این همکاری پایان داد، مجبور به حفظ مهاجم تیمشان شدند تا از خطر شکایت و بسته شدن پنجره در امان بمانند.
    حالا همه چیز به تصمیم یزدانی بستگی دارد. ممکن است این بازیکن قصد نداشته باشد که باشگاه را با عواقب حقوقی روبرو کند و از آنجایی که او برای جدایی درخواست مالی داشته، این پرونده می‌تواند با پیوستن سیاوش به سپاهان و همچنین دریافت بخشی از مبلغ قراردادش با استقلال، به پایان برسد.