سرمقاله

گزارش یک مناظره ‪/‬ محمد علی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4152  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 07 بهمن 1401
    اول تانک ها می آید بعد بمب اتم!
    رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین، جهان را به جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند.به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به تصمیم واشنگتن برای ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین، جهان را به جنگ اتمی نزدیک‌تر می‌کند.
    ترامپ در واکنش به این تصمیم واشنگتن، در شبکه مجازی خود موسوم به « Truth Social» نوشت: اول تانک‌ها می‌آیند و سپس بمب‌های اتمی. بیایید به این جنگ دیوانه‌وار پایان دهیم. الان خیلی راحت می‌توان این کار را کرد.
    چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا پیش از این هم مدعی شده بود که اگر او همچنان بر مسند قدرت بود، جنگ بین روسیه و اوکراین در نمی‌گرفت.
    تروی نِلز، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا باید با ترامپ تماس گرفته و ترامپ هم بعد از آن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه زنگ بزند. به گفته وی «ما باید این جنگ را متوقف کنیم و دونالد ترامپ می‌تواند این کار را انجام دهد.»
    نلز اضافه کرد که «تانک‌های آبرامز نیازمند حمایت لجستیکی گسترده‌ای است» و آمریکا به‌جای ارسال کمک نظامی بیشتر به کی‌یف، باید روی بحران‌های دیگر در سایر مناطق جهان و همچنین مسائل داخلی تمرکز کند.
    وی افزود: ما با دست خودمان مهمات‌مان را تحلیل می‌بریم و صنعت دفاعی ما برای اینکه بتواند دوباره انبار را پر کند، به سال‌ها زمان نیاز دارد.
    بایدن چهارشنبه هفته گذشته از تصمیم واشنگتن برای تحویل ۳۱ دستگاه تانک به اوکراین خبر داد. در این بین، انگلیس هم وعده داده تا ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر ۲» به کی‌یف بفرستد. آلمان با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ موافقت کرده و لهستان و سایر کشورهای اروپایی هم قرار است لئوپاردهای خود را به اوکراین بفرستند.
    مسکو همواره تاکید کرده که ارسال گسترده سلاح‌های خارجی به اوکراین، تغییری در نتیجه جنگ ایجاد نکرده و تنها شمار قربانیان را افزایش داده و به طولانی شدن جنگ منجر خواهد شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ماه پیش هشدار داد که هر نوع تانک غربی ارسالی به اوکراین «در میدان نبرد، خواهد سوخت.»