سرمقاله

آرین احمدی / روز پرستار و پدیده مهاجرت

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 437  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 10 آذر 1401
    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز:
    پروژه FTTH به زودی در مشکین دشت آغاز خواهد شد

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز بر لزوم همکاری و حمایت شهرداری ها و شوراهای شهر استان برای رفع موانع و بوروکراسی‌های اداری در جهت تحقق شهر هوشمند با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت تأکید کرد.

    به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز، جلسه پیگیری توسعه پروژه fttx در شهر مشکین دشت با حضور مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مهدی نیک مرام رئیس شورای شهر مشکین دشت، علیرضا صفرخانلو شهردار مشکین دشت و مهدی رضایی معاون پروژه ایرانسل برگزار گردید.

    در این جلسه یوسف زاده ضمن تقدیر از پیگیری ها و دغدغه مدیران مجموعه مدیریت شهری مشکین دشت، افزود: یکی از برنامه های مهم و راهبردی دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اگر این بخش تقویت شود شرایط جهت پیشرفت و توسعه کشور فراهم می شود.

    یوسف زاده ضمن اشاره به تأکید دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بر اهمیت پروژه FTTH گفت: با پیشرفت و توسعه پروژه دولت هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات سازمان ها، ایجاد زیرساخت پرسرعت و با کیفیت مورد انتظار مردم و دولت است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی جهت ایجاد 20 میلیون پورت با استفاده از تکنولوژی فیبر نوری را با همکاری مخابرات، اپراتورهای ارتباطی تلفن همراه و شرکت های FCP آغاز نموده است و در استان البرز نیز بررسی شرایط اپراتورها جهت اجرای پروژه FTTH آغاز شده است و اپراتوری که خدمات با کیفیت و استاندارد ارائه نماید در اولویت انعقاد قرارداد قرار خواهد گرفت.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز  افزود: در حوزه زیرساخت های ارتباطی نگاه توسعه ای بلند مدت بسیار حائز اهمیت است  و در راستای تحقق محورهای اصلی ایجاد شهر هوشمند استفاده از زیرساخت های پهن باند گریزناپذیر است.از آنجایی که اینترنت همراه پایداری شبکه کمتری نسبت به اینترنت ثابت دارد، در اینترنت ثابت بهتر می‌توان پهنای باند موجود را مدیریت کرده و برای کاربران پهنای باند ماندگارتری را فراهم کرد، به همین‌خاطر اینترنت ثابت یکی از ملزومات تشکیل شهر هوشمند و توسعه هوشمندسازی در کشور است.

    در این جلسه انتظارات مجموعه مدیریت شهری مشکین دشت و خدمات قابل ارائه توسط ایرانسل مطرح و مقرر گردید جلسات مشابه با سایر شهرداری های استان برگزار گردد.