سرمقاله

آرین احمدی / روز پرستار و پدیده مهاجرت

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 467  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 10 آذر 1401
    جنتی:
    مردم قدر خادمان واقعی خود را می‌دانند

    دبیر شورای نگهبان گفت: زندگی با برکت حضرت زینب(س) تجلی‌گاه نقش‌آفرینی موثر اجتماعی زن مسلمان درعین رعایت کرامت انسانی است.

    به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز چهارشنبه، ۹ آذر، ۱۴۰۱ در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد مبارک حضرت زینب(س) و روز پرستار به تشریح ابعاد شخصیتی این بانوی مکرم پرداخت و گفت: ایشان یک الگوی تمام عیار برای زندگی مومنانه هستند، چراکه در مراحل مختلف زندگی تصویری دقیق از یک انسان مومن و باتقوا را ترسیم کرده‌اند و این حاصل آشنایی ایشان با مبانی اسلام و عمل به احکام الهی است.

    دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره) و روز مجلس شورای اسلامی گفت: یاد این شهید والامقام را گرامی می‌داریم و روز مجلس را نیز به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم به آنها در انجام وظایف قانونی و انقلابی‌شان توفیق عنایت فرماید.

    وی افزود: مهم‌ترین دلیل توفیق شهید مدرس(ره) در انجام وظایف نمایندگی را در میان سخنان او می‌توان یافت؛ آنجا که می‌گوید: خداوند دو چیز را به من نداده است؛ یکی ترس و دیگری طمع که وقتی این دو چیز را نداشته باشی حرف‌های خود را می‌توانی صریح بیان کنید و حرص و طمع باعث ذلت انسان می‌شود.

    جنتی در پایان تاکید کرد: این نکته که امروز از شخصیتی مانند شهید مدرس(ره) با احترام یاد می‌شود اما آن دسته از نمایندگان هم‌دوره او که به وظایف خود در برابر مردم عمل نکردند، فراموش شده‌اند، نشان می‌دهد که مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می‌دانند.