سرمقاله

تاثیر بیانیه‌های آقایان موسوی و خاتمی برآینده سیاسی اصلاح‌طلبان ! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4926  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 23 بهمن 1401
    مردم به نیابت از شهدا در جشن ملی ایران حاضر شدند
    حاشیه‌نگاری فرهنگی از راهپیمایی ۲۲ بهمن
    «جشن ملی و خانوادگی ملت ایران» در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور اقشار مختلف مردم ایران، بار دیگر نمادی از وحدت و انسجام ملی شد که در جریان آن اقدامات فرهنگی هنری متنوعی شکل گرفت.
    به گزارش ایسنا، راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱، به عنوان «جشن ملی و خانوادگی ملت ایران» با حضور اقشار مختلف مردم ایران از ساعت ۹:۳۰ صبح به طور همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.
    در این روز جدیدترین طرح دیوارنگاره میدان‌ انقلاب با شعار «به جمهوری اسلامی ایران گفته‌ایم: آری / به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران: نه» با چاپ تمبرهای یادبود، برخی از خاطرات، حوادث و پیشرفت‌های ۴ دهه انقلاب را در ذهن مردم جان دوباره بخشید.
    در جشن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جمع فراوانی از اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، افراد پا به سن گذاشته و پیشکسوتان ایثار و شهادت حضور داشتند. مردم و گروه‌های حاضر در این جشن ملی علاوه بر اهتزاز پرچم کشورمان ایران، تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همچنین تصویری از شهدا را به نشانه افتخار با خود حمل می‌کردند.
    تصویر شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای امنیت از جمله نمادهایی بودند که راهپیمایان به نیابت از آنها در ۲۲ بهمن امسال حضور داشتند.
    علاوه بر این، برخی از گروه‌های ایثارگری مانند آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس با برپایی موکبی در خیابان انقلاب اسلامی، به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای راهپیمایی‌کنندگان پرداختند.
    همچنین برخی از نشریات و روزنامه‌ها با چاپ ویژه‌نامه‌ای برای ۲۲ بهمن ماه و توزیع آن در میان آحاد جامعه سهمی در آگاهی‌بخشی و بازخوانی حوادث تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی داشتند.
    با توجه به نقشی که گروه‌های مقاومت اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی منطقه ایفا کردند، راهپیمایان به نشانه وحدت و به پاس قدردانی از ایثار آنها، بیرق برخی از این گروه‌ها مانند حشدالشعبی عراق و حزب الله لبنان را بر دوش خود حمل کردند.