سرمقاله

تاثیر بیانیه‌های آقایان موسوی و خاتمی برآینده سیاسی اصلاح‌طلبان ! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4974  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 23 بهمن 1401
    بی ام و i5 تورینگ رؤیت شد؛ استیشنی برقی با ۶۰۰ اسب بخار قدرت!
    بی‌ام‌و در آینده‌ای نزدیک اقدام به معرفی یک خودروی استیشن برقی با نام i5 تورینگ خواهد کرد. گفته می‌شود جدیدترین استیشن ژرمن‌ها قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت. همان‌طور که گفتیم قرار است در آینده نسخه‌ای بسیار سریع از سری ۵ استیشن تولید شود اما این خودرو M5 تورینگ نخواهد بود بلکه i5 تورینگ نام دارد. چنین خودرویی می‌تواند یکی از بهترین محصولات چند سال اخیر ژرمن‌ها لقب گیرد. اخیراً تصاویر جاسوسی i5 تورینگ منتشر شده و می‌خواهیم بدانیم باواریایی ها چه فکرهایی در سر دارند.
    بی‌ام‌و i5 از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی نسبت به سری ۵ استاندارد نخواهد داشت بنابراین می‌توان i5 تورینگ را به نوعی مشابه سری ۵ استیشن دانست. البته بی‌ام‌و با برخی ویژگی‌های بصری تلاش خواهد کرد این محصول را از نمونه‌های درون‌سوز متمایز کند. یکی از ویژگی‌ها نبود اگزوز خواهد بود. جدای از X1 جدید بی‌ام‌و علاقه‌ای به اگزوزهای پنهان مشابه مرسدس و آئودی ندارد؛ بنابراین وقتی شما خروجی اگزوزی را در پشت خودروی بی‌ام‌و نبینید پس به احتمال زیاد با محصولی برقی روبرو خواهید بود. همچنین جلوپنجره i5 تورینگ هم تخت کار خواهد شد و خبری از ورودی‌های هوا در آن نخواهد بود چراکه خودروهای برقی نیازی به جلوپنجره عملکردی ندارند. نهایتاً می‌توانیم به نشان‌های بزرگ وسیله نقلیه تست برقی اشاره کنیم که تقریباً در اکثر پانل‌های بدنه دیده می‌شوند.
    بی‌ام‌و i5 تورینگ با قوای محرکه شبیه i4 فعلی تولید خواهد شد بنابراین انتظار داریم نسخه eDrive40 با یک پیشرانه برقی و قدرت ۳۳۵ اسب بخار و همچنین مدل سطح بالای M60 با دو پیشرانه و قدرت حدود ۶۱۰ اسب بخار پدیدار گردد. البته احتمال اینکه استیشن جدید ژرمن ها با همان نسخه پایه eDrive35 مشابه i4 تولید شود پایین است اما نسخه M60 می‌تواند نظرات را به خود جلب کند. این خودرو احتمالاً در تصاویر جاسوسی نیز حضور دارد و اگر در نهایت چراغ سبز تولید را دریافت کند به اولین سری ۵ استیشن پرفورمنس از زمان M5 تورینگ E61 تبدیل خواهد شد ولی از قوای محرکه برقی استفاده خواهد کرد. با خروجی حدود ۶۰۰ اسب بخار و وجود سیستم چهار چرخ محرک و بدنه‌ای به شکل استیشن، جدیدترین محصول بی‌ام‌و می‌تواند یکی از جذاب‌ترین خودروهای کلاس خود باشد.
    از نظر طراحی باید گفت خودروی موردبحث احتمالاً دارای چراغ‌های جلوی مدرن و نازک و جلوپنجره مخصوص بی‌ام‌و خواهد بود. دستگیره‌های درب مشابه i4 و iX و همچنین برخی ریزه‌کاری‌های دیگر نیز می‌توانند در استیشن بدون آلایندگی بی‌ام‌و دیده شوند؛ و همان‌طور که انتظار می‌رود، بی‌ام‌و i5 تورینگ یا سری ۵ تورینگ استاندارد راهی آمریکا نخواهند شد بلکه نسخه سدان هر دو در دسترس مشتریان آمریکایی قرار خواهد گرفت.