سرمقاله

حال ناخوش بورس / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4981  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 24 بهمن 1401
    تخصیص اعتباراتی برای آبرسانی شهرهای دارای تنش آبی
    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تخصیص اعتباراتی برای آبرسانی شهرهای دارای تنش آبی روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آن و تکمیل فاضلاب روستایی خبر داد.
    رحیم زارع در توضیح جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در راستای اجرای سیاست گذاری پولی و عملیات بازار باز، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صرفاً مجاز به خرید اوراق بهادار منتشره از خزانه فقط در بازار ثانویه است و بازار اولیه ممنوع شد.
    وی ادامه داد: دولت مکلف شد از طریق اوراق تسویه، بدهی نیروهای مسلح بابت آب، برق، گاز و مخابرات را به صورت جمعی- خرجی تا مبلغ ۴۳۰۰ میلیارد تومان تسویه کند ؛ ۱۵ همت از اوراق منتشره در تبصره ۵ برای سازمان نوسازی مدارس و تجهیز مدارس در آموزش و پرورش با اولویت خیرین و مناطق محروم اختصاص داده شد.
    زارع گفت که مبلغ ۶ همت از اوراق منتشره به بافت های فرسوده و چهار حرم مطهر یعنی حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) حضرت عبدالعظیم و حضرت شاهچراغ هزینه می شود که ۵٠ درصد دولت و ۵٠ درصد شهرداری ها می دهند؛ این حکم هر سال در بودجه سنواتی آمده است.
    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: تلفیق در بخش درآمدی مصوبه ای درباره افزایش نرخ آب بها برای آب رسانی شرب داشت که در بخش هزینه ای تصویب کرد که وجوه دریافتی جهت آبرسانی شرب شهرهای دارای تنش آبی روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آن و تکمیل فاضلاب روستایی اختصاص یابد.
    به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور را به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۶۶۰۰ میلیارد تومان تعیین کرده بود که مقرر شد ۳۵ درصد منابع حاصله برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و ۶۵ درصد مابقی برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدیدپذیر هزینه شود.