سرمقاله

حال ناخوش بورس / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5002  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 24 بهمن 1401
    کمبود بودجه به شدت راه ما را سد می‌کند
    «علی اسدی» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فعالیت زنان در این پارک بیان کرد: در بازدیدهایی که از پارک داشتم و شرکت‌های دانش بنیانی را که رصد کردم، باید بگویم اکثر همکاران و شاغلان در این بسترها خانم‌ هستند. در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و در بین همکاران خودم نیز اگر آمار بگیریم، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از آن‌ها بانوان هستند و واقعا باید اعتراف کرد خانم‌ها پا به پای آقایان پیش می‌روند، اگر بیش از آن‌ها به موفقیت چشمگیر دست پیدا نکنند، کمتر از آنان هم نخواهد بود.
    به گزارش ایلنا، اسدی در خصوص ناحیه نوآوری دانشگاه تهران تصریح کرد: در قانون جهش تولید ما موظف شده‌ایم که ناحیه نوآوری خود را توسعه دهیم و در حال عقد تفاهم نامه‌های آن هستیم. ما برای بهره مندی بیشتر از این ناحیه آن را منطقه‌بندی کرده ایم؛ با توجه به شاخص‌ها و ظرفیت‌ها مناطقی مانند منطقه اینترنت اشیا داریم که در حوالی پردیس شمالی دانشگاه تهران است. اطراف پردیس مرکزی دانشگاه تهران ناحیه شهر دانش در نظر گرفته شده است و به سمت میدان جمهوری که جزو منطقه ۱۸ شهرداری است، منطقه کسب و کارهای خرد ناحیه نوآوری ماست. در منطقه ۱۶ و جنب فرهنگسرای بهمن نیز که پردیس علم و فناوری شهید علی محمدی در آنجا مستقر است، یکی دیگر از مناطق نوآوری ما قرار دارد.
    رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: مردم باید ثمره ناحیه نوآوری را طریق شهرداری بچشند. ناحیه نوآوری با رویکرد مسئولیت اجتماعی که شعار دانشگاه تهران است می‌تواند از طریق به کارگیری ظرفیت‌های خود در اجتماع نقش ایفا می‌کند و شعارمان را به منصه ظهور می‌رساند. 
    اسدی در ادامه درمورد علاقه مندی نهادها و دستگاه‌ها برای تعامل با پارک‌ها اظهار کرد: واقعیت این است که دولت مردان روسای سازمان‌ها درگیر مسائل مبتلابه خودشان هستند. پارک‌های علم و فناوری لازم است به سمت آن‌ها بروند و وارد گفت و گو شوند. تا امروز خوشبختانه نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم بخصوص معاون فناوری، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز تعاملات بین المللی معاون علمی ریاست جمهوری و… همه به ما کمک کرده اند. اما اگر بخواهیم شرکت‌های دانش بنیان موفقی داشته باشیم، اتکا به حمایت‌های دولتی کفایت نمی‌کند و باید از سمت بخش خصوصی بتوانیم تعامل سازنده داشته باشیم و بخش خصوصی را کنار شرکت‌های دانش بنیان بیاوریم. 
    رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درمورد کمبود بودجه نیز خاطرنشان کرد: ما در این زمینه بسیار کمبود داریم. اگر بخواهیم نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان را برگزار کنیم، اگرچه شرکت‌ها خودشان در این زمینه کمک می‌کنند و باید کمک کنند، اما اگر بخواهیم این رویدادها را برگزار کنیم بخصوص در شرایط فعلی که هزینه‌ها زیاد است، بودجه ما کفاف نمی‌دهد؛ امیدواریم بودجه‌ای که برای سال آتی پیش بینی می‌شود پارک‌های علم و فناوری را ویژه‌تر ببینند.کمبود بودجه به شدت راه ما را سد می‌کند و طبیعتا یکی از ابزارهای برای پیشبرد اهداف، پول است.