سرمقاله

در دام اقتصاد دستوری ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5365  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 01 اسفند 1401
    مدیرکل امور عشایر بوشهر:
    عشایر استان بوشهر سالانه ۹۵ هزار تن محصول تولید می‌کنند
    مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: عشایر استان سالانه ۹۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید می‌کنند.
    عبدالمحمد امینی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با ۳۱ هزار نفر جمعیت است که در هشت شهرستان از این استان حضور و فعالیت دارند.
    وی با اشاره به خرید و توزیع چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی دارای یارانه بین عشایر استان بیان کرد: پرداخت ۲۲ میلیارد تومان یارانه از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان بوشهر است.
    مدیر کل عشایر استان بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۹ میلیارد تومانی در مناطق عشایری استان گفت: در این راستا ۴۷ میلیارد تومان یارانه و ۹.۹ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار عشایر استان بوشهر قرار گرفته است.
    امینی‌زاده مراتع قشلاقی دام عشایر استان بوشهر را ۶۴۰ هزار هکتار دانست و خاطر نشان کرد: در فصل ییلاقی ۵۵۰ هزار هکتار مرتع در مناطق عشایری اصفهان، فارس و چهار محال بختیاری در اختیار دام عشایر استان بوشهر قرار دارد.
    وی با بیان اینکه ۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی در اختیار عشایر استان بوشهر است تصریح کرد: عشایر این استان ۴۵۰ هزار رأس دام در اختیار دارند که ۴۵ درصد دام سبک استان بوشهر در اختیار عشایر است.
    مدیرکل امور عشایر استان بوشهر تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۱۰ هزار تن شیر، ۴۲ تن الیاف دامی، ۱۵ هزار متر مربع صنایع دستی را از تولیدات جامعه عشایری استان بوشهر دانست و افزود: عشایر این استان در سال ۹۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی و ۵۱۹ تن عسل تولید و به بازار عرضه می‌کنند.
    امینی‌زاده ارزش تولید محصولات عشایری استان بوشهر را هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: عشایر استان بوشهر نقش و تأثیرگذاری در اقتصاد به‌ویژه حوزه تأمین مواد غذایی جامعه دارند. وی اقدامات دولت سیزدهم از مرداد ماه سال گذشته تا بهمن ماه امسال را برشمرد و گفت: در این مدت نسبت به مرمت و نگهداری هزار کیلومتر راه‌های عشایری با اعتبار چهار میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان انجام شده است.
    مدیرکل امور عشایر استان بوشهر انجام عملیات هشت هزار و ۸۸۴ سرویس آبرسانی را از دیگر اقدامات دانست و اضافه کرد: در این مدت بیش از ۸۴ هزار مترمکعب آب در اختیار عشایر استان بوشهر قرار گرفته است.
    امینی‌زاده احداث ۳۴ مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ مترمکعب در نقاط عشایری با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان را از دیگر فعالیت‌ها در مناطق عشایری استان بوشهر برشمرد.
    وی ادامه داد: ۳۵ سطوح صیقلی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع با اعتبار چهار میلیارد و ۴۸۴ میلیون تومان در نقاط عشایری استان اجرا شده است.