سرمقاله

به یاد «صلاح زواوی» ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5494  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 03 اسفند 1401
    لغو جلسه شورای شهر تهران به دلیل غیبت اعتراضی اعضا
    رئیس شورای شهر تهران درمورد وضعیت جلسه شورای شهر تهران که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا تا لحظه انتشار خبر تشکیل نشد، گفت: زمان جلسه گذشت و جلسه تشکیل نمی‌شود و بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری به جلسه آینده موکول شد. مهدی چمران با بیان اینکه شب قبل اصل ردیف‌های بودجه بررسی شد و فرصت اینکه اعضای شورا ردیف‌ها را در شورا بررسی کنند نداشتند، افزود:‌ بر همین اساس جلسه هم اندیشی تشکیل خواهد شد و اعضا نظرات خود را اعلام خواهند کرد و در جلسه آتی در هفته آینده بررسی بودجه انجام خواهد شد و در این مدت نیز اعضا فرصت دارند که نسبت به بررسی ردیف‌های بودجه اقدام کنند.
    چمران اظهار کرد: البته تعدادی از افراد در این جلسه حضور داشتند که من از آنها معذرت خواهی می‌کنم و امیدوارم که ببخشند. جلسه صد و سی و یکم شورای شهر تهران با حواشی روبه‌رو شد به گونه‌ای که در ابتدا هشت نفر از اعضای شورای شهر در جلسه حضور نیافتند و این مسئله سبب شد که جلسه برگزار نشود.
    بر این اساس اعضایی همچون اقراریان، امانی، شربیانی، تشکر هاشمی، سوده نجفی، عباسی، شمس احسان و قائمی در ابتدا در این جلسه حضور نیافتند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا جلسه برگزار نشد.
    در این میان افرادی همچون احمد صادقی، پرویز سروری، میثم مظفر و حبیب کاشانی با خروج از صحن علنی این شائبه را ایجاد کردند که برای میانجیگری به سراغ اعضای غایبی که گفته می‌شود در اتاق‌هایشان حضور دارند رفته‌اند؛ اما نه از اعضای میانجیگر و نه از اعضای غائب در صحن علنی خبری نیست.
    علیرضا نادعلی نیز در سخنانی کوتاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که علت نیامدن اعضای غایب را نمی‌داند و در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آنها به دلیل آنکه تبصره و ردیف‌های بودجه را روز گذشته به آنها تحویل داده‌اند در جلسه حضور نیافتند، گفت: روز گذشته به همه کمیسیون‌ها،‌ ردیف‌ها و تبصره‌ها داده شده است.
    ساعت ۱۱:۰۵ مهدی چمران با خلوت کردن صحن علنی شورا گفت: جلسه تشکیل نشد.