سرمقاله

به یاد «صلاح زواوی» ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5508  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 03 اسفند 1401
    مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
    سپاهان-‌پرسپولیس؛ نبرد فینال‌گونه در ال‌کلاسیکوی وطنی
    دیدار حساس و مهم سپاهان و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
    تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز چهارشنبه ساعت ۱۵ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.
    این بازی فینال زودهنگام جام حذفی محسوب می‌شود و هر تیمی که بتواند برنده این بازی شود شانس زیادی برای قهرمانی در این رقابت‌ها دارد.
    بازی‌های ۲ تیم همیشه پرحاشیه و جذاب بوده است و در جام حذفی هم نبرد‌های نفس‌گیری را تجربه کرده اند و این بازی به ال کلاسیکوی وطنی معروف است.
    مسائل حاشیه‌ای بازی جام حذفی سپاهان و پرسپولیس قبل از سوت این دیدار شروع شد و یحیی گل محمدی و سایر پرسپولیسی‌ها به زمان برگزاری بازی دوستانه زردپوشان اصفهانی برابر تیم زنیت اعتراض کردند و از طرف دیگر این بازی بعد از مدت‌ها قرار است با تماشاگر برگزار شود و سپاهانی‌ها خواستار اختصاص ظرفیت کامل ورزشگاه برای حضور هواداران خود شدند، اما شورای تامین با این درخواست مخالفت کرد و فقط با حضور تماشاگران در طبقه اول موافقت کرد.
    زردپوشان اصفهانی با عملکرد خوب خود در لیگ برتر فوتبال توانستند فاصله ۵ امتیازی خود را با پرسپولیسی‌ها جبران کنند و جایگزین سرخپوشان در صدر جدول شدند.
    آن‌ها امیدوارند با حمایت هواداران خود، روند رو به رشد خود را در بازی جام حذفی هم برابر تیم پرسپولیس ادامه بدهند و جواز حضور در میان ۸ تیم برتر این رقابت‌ها را کسب کنند.
    آن سوی میدان، تیم پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال برابر تیم هوادار شکست خورد و اختلافش با سپاهان صدرنشین ۳ امتیاز شد و به خاطر تفاضل یک گل نسبت به استقلال در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گرفت.
    به هر حال شاگردان گل محمدی می‌خواهند با برد برابر تیم سپاهان جبران مافات کنند و با دست پر به تهران برگردند، اما کار سختی در نصف جهان پیش رو دارند.
    تاریخچه بازی های پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی
    این ۲ تیم تاکنون در ۷ دوره جام حذفی و در مراحل مختلف آن با هم روبرو شده اند که ۴ صعود سهم پرسپولیس و ۳ صعود سهم سپاهانی‌ها بوده است.
    نکته جالب توجه این است که در ادواری که سپاهان و پرسپولیس رودروی هم قرار گرفته اند به جز یک دوره، برنده این بازی حساس در پایان رقابت‌ها قهرمان جام حذفی شده است. ۳ قهرمانی آخر سپاهانی‌ها در فصل‌هایی رخ داده که در جام حذفی موفق به غلبه بر پرسپولیس شده اند.
    طلسم سپاهانی‌ها در اصفهان شکسته می‌شود!
    علاوه بر این، آخرین برد سپاهانی‌ها برابر سرخپوشان پایتخت در اصفهان مربوط به لیگ پانزدهم است و از آن تاریخ به بعد خبری از پیروزی زردپوشان در اصفهان نبوده است.
    سپاهانی‌ها در ۲۲ مرداد سال ۹۴ در ورزشگاه فولاد شهر با هدایت حسین فکری توانستند تیم برانکو ایوانکوویچ را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست بدهند و از آن تاریخ تاکنون این ۲ تیم ۱۵ بار به مصاف هم رفتند که طلایی پوشان تنها ۲ بار موفق به شکست پرسپولیس شدند که هر ۲ بازی به میزبانی سرخپوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی و در ورزشگاه ثالث سیرجان رخ داد.
    زرد پوشان اصفهانی امیدوارند اکنون که تیمشان در شرایط خوبی به سر می‌برد این طلسم طولانی مدت را روز چهارشنبه بشکنند و بعد از سال‌ها پرسپولیس را در اصفهان شکست بدهند.
    مصدومیت شیخ دیاباته برنامه‌های یحیی گل محمدی را به هم ریخت چرا که او قصد داشت از زوج دیاباته و پریرا در بازی جام حذفی برابر تیم سپاهان استفاده کند که باید به فکر چاره‌ای دیگر باشد.
    سعید صادقی هم به علت مصدومیت دومین غایب پرسپولیس برابر سپاهان است.
    شهریار مغانلو، رامین رضاییان و فرشاد احمد زاده بازیکنان سپاهان و سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی فر بازیکنان پرسپولیس چهره‌های ویژه این بازی هستند و آن‌ها مقابل تیم‌های سابق خود بازی می‌کنند.
    مسیر راه یابی سپاهان و پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
    تیم سپاهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از سد تیم دسته اولی سایپا عبور کرد و به این مرحله راه یافت. از آن طرف، تیم پرسپولیس به سختی و در ضربات پنالتی توانست برابر تیم دسته اولی ون پارس اصفهان به برتری دست یابد و جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد.
    بازی رفت این ۲ تیم در لیگ برتر فوتبال هم با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت، اما در بازی جام حذفی باید یک تیم برنده شود و همین موضوع به جذابیت این دیدار می‌افزاید.
    تقابل مورایس مربی پرتغالی سپاهان با یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.