سرمقاله

به یاد «صلاح زواوی» ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5564  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 03 اسفند 1401
    پیکسل فولد احتمالا سنگین‌تر از گلکسی زد فولد ۴ خواهد بود
    اولین گوشی تاشو گوگل به باتری حجیم‌تری نسبت به پرچمدار تاشو سامسونگ مجهز خواهد بود. در طی چند ماه گذشته، شایعات و گزارش‌های غیر رسمی زیادی پیرامون اولین گوشی تاشو گوگل موسوم به پیکسل فولد منتشر شده است که طراحی و بخشی از مشخصات فنی این گوشی را فاش کرده است. در این راستا، انتظار می‌رود پیکسل فولد سرانجام در طی سال جاری میلادی برای بازارهای جهانی عرضه شود. چند وقت پیش پیکسل فولد در تصاویر رندری باکیفیتی دیده شد و حالا اطلاعات تازه‌ای پیرامون وزن و حجم باتری آن منتشر شده است.
    طبق این گزارش،‌ پیکسل فولد ظاهرا سنگین‌تر از گلکسی زد فولد ۴ خواهد بود که باعث می‌شود رقابت بین این دو گوشی شدید‌تر شود چرا که شایعات قبلی اذعان داشته‌اند پیکسل فولد به عنوان رقیب گلکسی زد فولد ۴ روانه عرضه خواهد شد. البته یک گزارش دیگر توجیه قابل قبولی برای سنگینی پیکسل فولد ارائه کرده است. در این شایعه جدید ذکر شده است که پیکسل فولد از باتری حجیم‌تری نسبت به گلکسی زد فولد ۴ بهره خواهد برد.
    در حالی که هنوز ظرفیت دقیق باتری پیکسل فولد را مشخص نشده است، این گزارش ادعا کرده است ظرفیت باتری گوشی تاشو گوگل نزدیک به ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعت خواهد بود. با توجه باتری ۴۴۰۰ میلی‌امپر ساعتی گلکسی زد فولد ۴ و باتری ۴۵۲۰ میلی‌امپر ساعتی اوپو فایند N2، پیکسل فولد به احتمال زیاد به باتری بالای ۴۷۰۰ میلی‌امپر ساعتی مجهز خواهد بود.
    شایان ذکر است این گزارش اذعان داشته است پیکسل فولد از نظر وزنی در حدود یک تبلت کوچک خواهد بود که شاید خبر خوبی برای کاربران نباشد چرا که ابعاد کلی این گوشی در حد و اندازه‌های یک تبلت نیست و کاربران به نوعی مجبور هستند وزن آن را تحمل کنند. برای مقایسه، گلکسی زد فولد از وزن ۲۶۳ گرمی بهره می‌برد که در تحمل وزن آن برای کاربران راحت‌تر است.
    در نهایت باید اشاره کرد همانطور که در تصویر بالا مشخص است، ابعاد گوشی پیکسل فولد (رنگ قرمز) با ابعاد دو گوشی اوپو فایند N2 (رنگ سبز)‌ و گلکسی زد فولد ۴ (رنگ آبی) مقایسه شده است. به مانند اوپو فایند N2، پیکسل فولد در حالت افقی باز خواهد شد در حالی که گلکسی زد فولد ۴ به حالت عمودی باز می‌شود. براساس نقشه‌راه فاش شده از برنامه‌های آتی گوگل، پیکسل فولد احتمالا در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O که در ماه مه میلادی برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.