سرمقاله

به کجا چنین شتابان .‌.‌. ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5593  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 04 اسفند 1401
    استاندار کرمانشاه:
    معتادین متجاهر در آستانه تعطیلات نوروزی کرمانشاه جمع آوری می شوند
    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی معتادین متجاهر در شهر کرمانشاه نیازمند عزمی همگانی است، گفت: معتادین متجاهر در آستانه تعطیلات نوروزی جمع آوری می‌شوند.
    محمدطیب صحرایی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به حضور مسئولین نهادهای مربوطه در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه مهمی که از ابتدای کار به آن تاکید شد تلاش برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه است.
    وی افزود: اگر بخواهیم یک پیکره سالم در جامعه داشته باشیم باید اقدامات سلبی و ایجابی را به طور همزمان دنبال کنیم تا زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال فراهم شود.
    استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه علاوه بر ایجاد زمینه‌های صنعتی و فضای اشتغال نیازمند پاکسازی و آماده‌سازی جامعه خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز پاکسازی این استان شرایط و زمینه‌ها را برای تشویق و حضور مجدد گردشگران و سرمایه‌گذاران باید فراهم می‌کند.
    صحرایی خاطرنشان کرد: به دلیل داشتن تجربه‌های ناموفق در سالهای گذشته در راستای جمع آوری معتادین و ساماندهی آنها امسال در نظر داریم که این اقدام را به طور جدی‌تر با هدف استمرار در سالم سازی استان و هم برای معتادین پیگیری داشته باشیم.
    وی ادامه داد: با توجه به فرصت ۲ هفته‌ای و نزدیکی به ایام عید نوروز اقدامات مربوط به جمع‌آوری معتادین متجاهر نباید این گونه باشد که پس از اتمام ایام نوروزی مجدد رها شوند.
    استاندار کرمانشاه با تاکید بر داشتن نگاه اجرایی و بسیج گسترده امکانات برای نتیجه بخشی به سالم سازی جامعه کرمانشاه و معتادین، گفت: این اقدامات نباید مقطعی و جزیره‌ای باشد بلکه به طور مستمر و فرایندی با همکاری تمامی مسئولین در نهادهای مختلف پیگیری شود.
    صحرایی عنوان کرد: حداکثر طی ۲ هفته آینده باید به جمع‌بندی نهایی برای اجرای برنامه‌های منسجم رسید که این امر نیازمند تمرکز و مسئولیت‌پذیری تمامی ارگان‌ها است. وی با تشبیه اقدامات لازم برای جمع آوری معتادین و سالم سازی جامعه به یک زنجیره بهم پیوسته، بیان کرد: حلقه آخر این زنجیره بیمار است و حلقه‌های قبلی باید به طور جدی و واقعی این زنجیره را به مسیر درست هدایت کنند.
    استاندار کرمانشاه تاکید کرد: نگهداری و جمع آوری معتادین متجاهر نیازمند مکان و ظرفیت متناسب و یک نگاه کارشناسانه است به گونه‌ای که با ایجاد فضای مناسب و تفکیک این افراد بر اساس شرایط سنی و مکانی صورت گیرد.
    صحرایی به فرهنگ‌سازی و ایجاد فضای فکری با مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: به این منظور نیازمند یک همت جهادی بوده تا به طور عملیاتی با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود اجرا شود. وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده برای تعداد سه تا چهار هزار نفری معتادین در تمامی حوزه‌ها شامل خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش، مشاوره‌ای و… نیازمند همکاری هستیم.
    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای نتیجه بخش بودن کار الگویی و موفق نیازمند استفاده ظرفیت همه جانبه در استان خواهیم بود، تصریح کرد: تمامی این ظرفیت‌ها در گام نخست باید فعال شوند و سالم سازی و پاکسازی جامعه را نباید جدا از اقدامات مربوط به اشتغالزایی دانست چراکه این مسئله مقدمه ضروری برای اشتغالزایی است. صحرایی ادامه داد: تمامی این معتادین و زباله‌گردان می‌توانند نیروی کار باشند و با این اقدام علاوه بر پاکسازی جامعه این افراد را وارد چرخه کار کرده و از تأثیرگذاری بر سایر افراد جلوگیری خواهد کرد. وی با درخواست گزارش دقیق از تمامی مسئولان در جلسات آینده، عنوان کرد: برای ورود به عرصه عمل برای پاکسازی فضای کرمانشاه برنامه راهبردی از تمامی ارگان‌ها مربوطه را مطالبه داشته و شرح وظایف برای اجرای عملیاتی را خواهیم داشت.
    استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به ۲ دستاورد در نشست مقابله با مواد مخدر، افزود: ایجاد شرایط برای سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه و ایجاد مسئولیت‌های اجتماعی دستاوردهایی است که بنا داریم برای اجرای آن با تمام قوا و جدیت کامل دنبال شود.