سرمقاله

چه می‌توان کرد؟ ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در شهرهای ایذه، خرامه و کوار
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم: وام ازدواج غیرنقدی محدود به بانک‌های دولتی نشود
  • حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5645  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 05 اسفند 1401
    وزیر آموزش و پرورش خبر داد
    تعیین تکلیف استخدام ۱۶۰ هزار معلم
    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موافق ساخت اردوگاه در فضای مناسب و باز برای دانش آموزان هستیم تا نسل آینده از آن استفاده کرده و لذت ببرند و در کنار آن بتوانیم اهداف آموزشی و تربیتی را هم محقق کنیم، گفت: در این شرایط اردوگاه‌های ما نیاز به فضا و مساحت گسترده برای استفاده دانش آموزان دارد.
    به گزارش ایسنا، یوسف نوری در سفر یک روزه به جنوب استان اردبیل  از طرح‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و عمرانی خلخال و کوثر بازدید کرد. وی در بدو ورود به این شهرستان پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان خلخال، در حسینیه این شهر حاضر شد و به مقام شهدای والامقام این شهرستان ادای احترام کرد.
    وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه‌بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.
    وی علت طولانی بودن اجرای این قانون را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان مانند اساتید هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد، کسب رتبه معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود. نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، به افزایش کیفیت مدارس نیز منجر خواهد شد.
    وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف، سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.
    وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند، از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.
    بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی همچنین در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر گفت: آموزش و پرورش ۴۰ درصد نیروی انسانی کشور را دارد و از زمان تصدی من وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نیروی انسانی که با این وزارتخانه همکاری داشته اند، تعیین تکلیف شده است.وی با بیان اینکه درحوزه دانش‌ بنیان ظرفیت نیروی انسانی بالایی در کشور داریم، ادامه داد: تا زمانی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد.نوری تاکید کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند، اما خوشبختانه اکنون به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.