سرمقاله

زنگ خطر! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6050  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 12 اسفند 1401
    از فینال بزرگ تا دوئل با خودی‌ها
    تونل وحشت سه مدعی قهرمانی تا پایان
    سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال تا پایان سال ۱۴۰۱ باید ۲ بازی حساس را به انجام برسانند که می‌تواند تکلیف خیلی چیزها را مشخص کند.
    به گزارش ایرنا، با توقف سپاهان و استقلال و پیروزی پرسپولیس، رقابت در صدر جدول به اوج خود رسید و فاصله‌ی تیم‌ها کمتر شد. تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار است ۲ مسابقه‌ دیگر نیز به انجام برسد و هفته‌های بیست و دوم و بیست و سوم برگزار شود. ۲ مسابقه‌ای که می‌تواند تکلیف خیلی چیزها را مشخص کند.
    سپاهان: ۴۳ امتیاز
    طلایی‌پوشان پس از توقف برابر آلومینیوم اراک، حالا پرسپولیس را در یک امتیازی خود می‌بینند. شاگردان ژوزه مورایس برای حفظ صدر باید در ۲ بازی بعدی حداکثر امتیازات را به دست بیاورند. آنها ابتدا در خانه میزبان تیم سرسخت هوادار هستند و در ادامه باید به تهران بیایند تا در ورزشگاه ازادی فینالی زودرس را با پرسپولیس به انجام برسانند. آنها می‌خواهند انتقام باخت برابر این تیم در جام حذفی را هم بگیرند. سپاهان در دور رفت از این ۲ بازی چهار امتیاز دشت کرد.
    پرسپولیس: ۴۲ امتیاز
    سرخ‌پوشان تهرانی دوران بحرانی را به دست فراموشی سپردند و با حذف سپاهان از جام حذفی و عبور از سد نفت مسجدسلیمان، دوباره در شرایط مساعدی قرار گرفته‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی حالا باید ۲ مسابقه‌ فوق‌العاده سخت را پشت سر بگذارند. آنها در گام نخست به تبریز می‌روند تا برابر تیم آماده‌ تراکتور صف‌آرایی کنند و در ادامه آماده‌ پذیرایی از سپاهان شوند. شکست مقابل تی‌تی‌ها می‌تواند از این جهت بسیار سنگین باشد که امکان افزایش تیم‌های مدعی را به دنبال خواهد داشت. پرسپولیس در دور رفت در این ۲ مسابقه فقط یک امتیاز به دست آورد.
    استقلال: ۴۰ امتیاز
    در قائمشهر شاهد سکته‌ تیم آماده‌ ساپینتو بودیم. آنها در نیم‌فصل دوم پس از باخت به سپاهان، چهار برد شیرین را به ارمغان آوردند و علی‌رغم نمایش خوب برابر نساجی فقط با یک امتیاز به خانه برگشتند. حالا آنها باید در ۲ بازی پیش رو جبران مافات کنند. ۲ مسابقه‌ای که به هیچ‌وجه ساده نیست و ریکاردو باید رو در روی ۲ استقلالیِ سابق قرار بگیرد. آنها ابتدا در هفته‌ بیست و دوم میزبان گل‌گهر سیرجان هستند و در هفته‌ی بعدی می‌بایست به اهواز بروند و مقابل فولاد صف‌آرایی کنند. جدال با امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان فارغ از قدرت نفریِ این ۲ تیم به جذابیت بازی می‌افزاید. گل‌گهر نیز اگر بتواند از سد استقلال بگذرد، رسما به جرگه‌ مدعیان اضافه می‌شود. آبی‌ها در دور رفت از این ۲ مسابقه چهار امتیاز را مال خود کردند.
    اگر بنا باشد که بازهم همان امتیازات برای سه تیم مدعی رقم بخورد جدول تا پایان سال ۱۴۰۱ به این ترتیب می‌شود: سپاهان ۴۷، استقلال ۴۴ و پرسپولیس ۴۳.
    اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اصرار دارند مدیران فدراسیون یک مذاکره رو در رو با امیر قلعه‌نویی داشته باشند و سوءتفاهم‌های ایجاد شده در ماجرای برنامه خواستن از گزینه‌های ایرانی تیم ملی که موجب دلخوری شدید قلعه‌نویی شده بود را برطرف کنند.
    به گزارش خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال هنوز درگیر انتخاب سرمربی تیم ملی است و هنوز به گزینه مورد نظرش نرسیده است. هفته گذشته مدیران فدراسیون فوتبال از ۷ مربی داخلی برنامه خواستند که به جز جواد نکونام؛ تمامی آنها این پیشنهاد را رد کردند.
    حال از راهروهای فدراسیون فوتبال خبر می رسد که اعضای هیئت رئیسه با مدیران فدراسیون بر سر انتخاب مربی به اختلاف خوردند. گویا اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال اصرار داشتند فدراسیون فوتبال یک مذاکره رو در رو با امیر قلعه نویی داشته باشد و سوتفاهم های ایجاد شده در ماجرای برنامه خواستن از گزینه های ایرانی تیم ملی که موجب دلخوری شدید قلعه نویی شده بود را برطرف کند.
    اعضای هیات رییسه معتقد بودند در شرایط فعلی امیر قلعه نویی معقول ترین گزینه برای هدایت تیم ملی محسوب می شود و اگر بپذیرد مربی خارجی در کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد، می توان با قلعه نویی کنار آمد. آن ها اعتقاد داشتند اگر قلعه نویی هدایت تیم ملی ایران را بعد از مذاکره مستقیم با رییس فدراسیون نپذیرفت، می توان به گزینه های دیگر هم فکر کرد.
    علاقه تاج به مربی خارجی
    با اینکه مهدی تاج در مصاحبه اخیرش با صداوسیما از مشکلات جذب مربی خارجی گفت اما به نظر می رسد همچنان دلش با مربی ایرانی نیست و می خواهد یک خارجی را در راس هدایت تیم ملی قرار بدهد. او بعد از کی روش، ویلموتس بلژیکی را به ایران آورد و آن افتضاح در قرارداد این مربی و نتایج تیم ملی رخ داد. او پس از استعفا و بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ را برکنار و کی روش را روی نیمکت تیم ملی نشاند تا نشان دهد علاقه زیادی به مربی خارجی دارد. حالا از گوشه و کنار فدراسیون فوتبال خبر می رسد که مهدی تاج و دبیرکلش به دنبال جذب مربی خارجی هستند و گزینه هایی هم مطرح شده است.
    گرچه هنوز اسمی به صورت رسمی اعلام نشده است اما مربیانی همچون، کالدرون، استراماچونی، فلیکس سانچز، مونتلا، خمس و مورایس گزینه هایی هستند که مدیران فدراسیون فوتبال شرایط آنها را بررسی کرده اند.
    نکونام گزینه محبوب بازیکنان تیم ملی
    جواد نکونام نزدیک ترین گزینه ایرانی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است و شنیده می شود برنامه هایش را هم به مدیران فدراسیون فوتبال داده است. همچنین شنیده می شود چند بازیکن باتجربه تیم ملی از حضور او روی نیمکت ایران استقبال کردند و او را بهترین گزینه بعد از کی روش می دانند. نکونام نتایج خوبی با فولاد در لیگ قهرمانان آسیا گرفت اما استعفا او پیش از بازی مقابل الهلال کمی شرایطش را برای پذیرفتن این مسئولیت سخت کرده است.
    پیش از جام جهانی و همزمان با حضور دوباره کی روش در تیم ملی، مربی پرتغالی از نکونام خواست تا به عنوان دستیار در کنار او در جام جهانی حاضر باشد اما سرمربی فولاد این پیشنهاد را رد کرد.