سرمقاله

زنگ خطر! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6098  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 12 اسفند 1401
    در نشست گروه ۲۰ پیشرفت اندکی حاصل شد
    جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی آمریکا و روسیه در نشست گروه ۲۰ در دهلی نو، گفت: پیشرفت چندانی بدست نیامد، اما همین دستاورد از هیچی بهتر است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در نشست گروه ۲۰ که شاهد گفت‌وگوی کم‌سابقه آمریکا و روسیه بود، پیشرفت چندانی در دیپلماسی با مسکو رقم نخورد.
    «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در دهلی نو دیدار کرد و او را به دلیل حمله به اوکراین تحت فشار قرار داد.
    بورل خاطرنشان کرد: لاوروف زمانی که کشورهای غربی روسیه را مورد انتقاد قرار دادند، برخلاف نشست سال گذشته وزرای امور خارجه گروه ۲۰ در بالی، در محل جلسه باقی ماند.
    وی در ادامه افزود: این بار دستکم لاوروف ماند و گوش داد. این یک پیشرفت هرچند کوچک، اما مهم است و فکر می کنم از هیچی بهتر است.
    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما باید راه‌های گفت و گو را حفظ کنیم و یا اگر حرف نمی زنیم، دستکم گوش دهیم.
    به نوشته خبرگزاری فرانسه، لاروف در این نشست اندکی بعد از اظهارنظر مقامات غربی، کشورهای اروپایی و آمریکایی را متهم کرد که کشورهای در حال توسعه را تحت فشار قرار می دهد تا به مقابله با روسیه روی آورند.
    وی گفت: دوستان غربی ما در میکروفن ها فریاد می زدند، روسیه باید...! روسیه باید...! روسیه باید...!
    ویزر امور خارجه افزود: بلینکن و دیگر رهبران غربی در سفرهای خود به کشورهای سراسر جهان بر این موضوع تاکید دارند که روسیه باید متحمل شکستی استراتژیک شود.
    نشست گروه ۲۰ در نهایت بدون یک بیانیه مشترک به پایان رسید، اما هند در بیانیه ای خاطرنشان کرد روسیه و چین در مورد خروج مسکو از اوکراین اختلاف نظر دارند.
    «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در واکنش به این بیانیه آن را به لحاظ دیپلماسی با ارزش دانست و گفت: اینکه هند بگوید روسیه و چین تنها کسانی بودند که به اجماع نرسیدند، خود یک پیام است.