سرمقاله

تاثیر رابطه ریاض-تهران بر منطقه ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6539  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 22 اسفند 1401
    فدراسیون فوتبال دیگر گزینه‌ای ندارد
    بازگشت قلعه نویی به اردوگاه ملی
    انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به مرحله نهایی نزدیک شده که همه گزینه‌های مد نظر فدراسیون از این صندلی دور شدند و حالا فدراسیون چاره‌ای ندارد که همان یک نفر را معرفی کند!
    به گزارش مهر، چند ماه پس از آنکه تیم ملی فوتبال ایران با دو شکست و یک پیروزی جام‌جهانی را ترک و با کارلوس کی روش قطع همکاری کرد، تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای پیدا کردن جانشین این سرمربی پرتغالی به یک مربی ایرانی با کارنامه‌ای ضعیف در تیم ملی و ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران رسید!
    فدراسیون فوتبال که بی سروسامان ترین روال انتخاب سرمربی را در ماه‌های اخیر «بی مدیریتی» کرد، پس از آنکه فیلیکس سانچز هدایت تیم ملی اکوادور را برعهده گرفت به گزینه‌ای رسید که از ابتدا هم برخی اعضای هیأت رئیسه و مسئولان فدراسیون فوتبال حامی او بودند و برای انتخاب شدنش تلاش کردند.
    امیر قلعه نویی در شرایطی به عنوان گزینه نهایی برای نیمکت تیم ملی مد نظر است که ۱۰ سال از آخرین قهرمانی اش با یک تیم در لیگ برتر می‌گذرد و از یک دهه پیش تاکنون نتوانسته حتی در بین تیم‌های ایرانی هم جامی را به خود اختصاص دهد.
    گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران البته در دهه ۸۰ به موفقیت‌های زیادی رسید و جام‌های پرتعدادی را هم با استقلال، سپاهان، تراکتور و ذوب آهن به دست آورد اما از اوایل دهه ۹۰ دوران افت فنی او آغاز شد و پس از آخرین قهرمانی با استقلال در سال ۹۲ نتوانست تیمی را به سکوی نخست برساند.
    بررسی همین آمار نشان می‌دهد که قلعه نویی از نظر دانش فنی نتوانسته خود را همپای مربیان تیم‌های دیگر حفظ کند و با افت فنی مواجه شده است.
    قلعه نویی در سالهای اخیر مقابل تیم‌های بزرگ لیگ برتر هم نتوانسته به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند. او سالهاست در حسرت بردن استقلال است و در همین دیدار اخیر با وجود این که از حریف پیش بود اما در نهایت بازنده میدان شد.
    حالا فدراسیون فوتبال با «تنهاترین قلعه» مواجه شده و گزینه دیگری برای نشاندن روی نیمکت تیم ملی ندارد. حالا این مربی که سالهاست حتی یک دوره مربیگری بین المللی هم شرکت نکرده چطور می‌خواهد هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و با رقیبان تا بن دندان مسلح به علم روز فوتبال دنیا رقابت کند، مشخص نیست.
    از سوی دیگر او قرار است هدایت تیمی را برعهده بگیرد که بخش عمده بازیکنان آن در لیگ‌ها و تیم‌های مطرح کشورهای مختلف بازی می‌کنند و زیر نظر مربیان حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند. همین امر کار سرمربی جدید تیم ملی را برای هدایت این تیم سخت‌تر خواهد کرد.
    قرار است فدراسیون فوتبال پس از انجام تشریفات اداری سرمربی تیم ملی را معرفی کند. در این مورد گفته می‌شود بعد از دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر و بازی امروز گل گهر برابر نفت مسجدسلیمان، سرمربی جدید تیم ملی معرفی خواهد شد.