سرمقاله

تاثیر رابطه ریاض-تهران بر منطقه ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6585  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 22 اسفند 1401
    انتقاد بی سابقه پنس از ترامپ
    معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یکی از شدیداللحن‌ترین انتقادهایی که تا کنون از دونالد ترامپ مطرح کرده، تاکید کرد، تاریخ، این رئیس سابق را به خاطر نقشش در حملات ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا پاسخگو خواهد کرد.
     به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی که هزاران تن از حامیان دونالد ترامپ در تلاش برای جلوگیری از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوی ۲۰۲۰ این کشور و پیروزی بایدن در این انتخابات به ساختمان کنگره حمله کردند، در کنگره حضور داشت.
    مایک پنس به خبرنگاران و مهمانان در یک مراسم سالانه ضیافت شام در شهر واشنگتن دی.سی اظهار کرد: دونالد ترامپ اشتباه می‌کرد.
    او اضافه کرد: من هیچ حقی برای لغو انتخابات نداشتم و صحبتهای بی ملاحظه او خانواده من و هر کسی که در آن روز در ساختمان کنگره بود را به خطر انداخت و می‌دانم که تاریخ دونالد ترامپ را قضاوت خواهد کرد.
    او در مصاحبه‌های اخیر خود با رسانه‌ها به شدت از رفتار ترامپ انتقاد کرد و در یک کتاب خاطرات خود که در ماه نوامبر منتشر شد، دونالد ترامپ را متهم کرد به این که خانواده او را به خطر انداخته است.
    با این حال، اظهارات روز شنبه پنس علیه ترامپ شدیداللحن‌ترین صحبت‌هایی است که او تاکنون علیه این رئیس سابقش مطرح کرده است.
    او بیان داشت: آنچه در آن روز اتفاق افتاد مایه فضاحت بود. و جلوه دادن آن به شکلی دیگر، شرافت را به تمسخر می‌گیرد. تا زمانی که زنده هستم، هرگز اجازه نخواهم داد جراحت‌ها، مرگ‌ها و اقدامات قهرمانانه نیروهای ضابط قانون در آن روز غم انگیز تضعیف شوند.
    اظهارات روز شنبه این معاون رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا نشان می‌دهد که او با گرم شدن تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مایل است بیش از پیش از ترامپ حتی به قیمت دلزده کردن میلیون‌ها رای‌دهنده جمهوری‌خواه همچنان وفادار به این رئیس‌ جمهوری سابق، فاصله بگیرد.