سرمقاله

توافق ایران و عربستان؛ بازخورد سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • شفافیت روند تامین مالی با راه‌اندازی سامانه پنل بدهی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6626  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 23 اسفند 1401
    استقرار نیروهای آتش‌نشانی در ۸۰۰ نقطه شهر در چهارشنبه آخر سال
    مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اقدامات و تمهیدات انجام شده برای چهارشنبه آخر سال گفت: برای این روز در آماده‌باش کامل قرار داریم. گرچه ۱۳۴ ایستگاه آتش نشانی داریم اما در ۸۰۰ نقطه تهران نیروهای‌مان را مستقر کرده‌ایم تا در صورت بروز حادثه هر چه سریع‌تر به محل حادثه برسیم.
    به گزارش ایسنا، قدرت الله محمدی در یک برنامه تلویزیونی درخصوص چهارشنبه آخر سال و نکاتی که باید در آن روز رعایت شود، اظهار کرد: ما مخالف شادی و هیجان در چهارشنبه آخر سال نیستم، اما به شرطی که حادثه‌ای رخ ندهد و شهروندی دچار آسیب نشود. آمارها نشان می‌دهد در ۲۰ سال گذشته در برخی سالها در آخرین چهارشنبه سال اتفاقی نیفتاده است و هیچ حادثه ناگواری نداشتیم؛ بنابراین می توان بدون هیچ حادثه تلخی چهارشنبه آخر امسال را نیز سپری و به استقبال بهار برویم.
    وی با بیان این مطلب که قبل از چهارشنبه پایانی سال نیز معمولا شاهد حوادثی در شهر هستیم، افزود: مثلا در انبار تولید مواد محترقه در میان خانه های مسکونی در پل چوبی چهار نفر فوتی داشتیم. دیروز نیز دو نفر فوتی داشتیم. در مجموع تا امروز در سال جاری ۶ نفر فوتی قبل از روز چهارشنبه آخر سال در همین رابطه داشته‌ایم.
    محمدی با اشاره به اینکه به علت هیجانی شدن عده‌ای جان افرادی دیگر به خطر می افتد، ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه می کنیم در این روز در ترددها همراه فرزندان خود باشند. همچنین شهروندان از ریختن مواد آتش زا مانند نفت و بنزین روی آتش و از روشن کردن آتش در پارکینگ خانه ها خودداری کنند. ضمن اینکه در صورت وقوع حادثه سریعا با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.
    به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی، به پرواز در آوردن بالن های آرزو از کارهای خطرناکی است که چند سالی است، رونق پیدا کرده است.
    وی درباره اقدامات و تمهیدات انجام شده برای چهارشنبه آخر سال هم توضیح داد: برای این روز در آماده باش کامل قرار داریم. گرچه ۱۳۴ ایستگاه آتش نشانی داریم اما در ۸۰۰ نقطه تهران نیروهایی مستقر کرده ایم تا در صورت بروز حادثه هر چه سریع تر به محل حادثه برسیم.
    محمدی افزود: خودروهای نیروهای انضباط شهری شهربان و حریم بان را هم به خاموش کننده ها تجهیز کرده‌ایم تا آنها نیز پای کار باشند.
    وی با بیان اینکه سامانه آتش نشانی در این روز با ظرفیت چهار برابری آماده پاسخگویی به شهروندان است، گفت: حوادث مربوط به فضای سبز نیز در این روز بیشتر است. بنابراین از شهروندان تقاضا داریم مراقب فضای سبز شهر باشند.