سرمقاله

توافق ایران و عربستان؛ بازخورد سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ‪/‬ شهاب زمانی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6669  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 23 اسفند 1401
    دوربین گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس با مشکل سخت‌افزاری مواجه شده‌ است
    سری پرچمدار سامسونگ از مشکل عجیبی در دوربین خود رنج می‌برد که باعث تاری تصاویر می‌شود. ماه فوریه سال جاری میلادی بود که سامسونگ اولین رویداد آنپکد خود برای سال ۲۰۲۳ را برگزار کرد و در طی آن از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرد. این سری پرچمدار که شامل سه مدل گلکسی اس ۲۳، اس ۲۳ پلاس و اس ۲۳ الترا می‌شود از ویژگی‌های فنی قابل توجهی مانند دوربین‌های قدرتمند،‌ سخت‌افزار قوی و نمایشگر باکیفیت بهره می‌برند. با این وجود، کاربران زیادی تا به امروز شکایاتی را پیرامون عملکرد ضعیف تثبیت‌کننده دوربین و قطع شدن اس پن در گلکسی اس ۲۳ الترا گزارش کرده‌اند. حالا اما به نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز از مشکل عجیبی در دوربین خود رنج می‌برند که باعث می‌شود تصاویر تار ثبت شوند.
    طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، کاربران دو گوشی گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس خبر از وجود مشکل سخت‌افزاری در دوربین اصلی دو پرچمدار جدید سامسونگ داد‌ه‌اند که سبب می‌شود تصاویر گرفته شده تار شوند. در این راستا، کاربران ادعا کرده‌اند بخش‌های تار تصاویر شکلی دایره‌ای دارند که به وضوح در تصاویر ثبت شده مشخص است. به علاوه، قسمت‌هایی از تصاویر نیز تار ظاهر می‌شود و به نظر خارج از فوکوس قرار دارد.
    این مشکل سخت‌افزاری در ابتدا توسط برخی از کاربران آلمانی گزارش شد ولی کاربران فعال در رددیت،‌ فروم‌های XDA و انجمن کاربران سامسونگ نیز از وجود مشکلی مشابه خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد اکثر دستگاه‌هایی که از این مشکل سخت‌افزاری رنج می‌برند ساخته ویتنام هستند ولی برخی از نسخه‌های هندی و کره‌ای نیز به نظر با مشکل مشابه مواجه هستند.
    شایان ذکر است که گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس با ساختار دوربین مشابه نسل قبلی روانه بازار شدند در حالی که گلکسی اس ۲۳ الترا به سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز است. همانطور که می‌دانیم، نسخه‌های استاندارد و پلاس سری گلکسی اس ۲۳ از دوربین ۵۰ مگاپکسلی اصلی بهره می‌برند که با لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی همراه است.
    درنهایت باید اشاره کرد که در صورت اثبات وجود مشکل سخت‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاسِ، کاربران مجبور خواهند شد قطعه معیوب ماژول دوربین دستگاه خود را تعویض کنند. همچنین امید چندانی برای رفع این مشکل به صورت بروزرسانی نرم‌افزاری نیز وجود ندارد. البته سامسونگ هنوز هیچ اعلامیه رسمی نسبت به گزارش‌های کاربران منتشر نکرده است ولی در آینده‌ای نزدیک باید منتظر واکنش رسمی غول فناوری کره جنوبی باشیم.