سرمقاله

ایران و شورای همکاری خلیج فارس در پکن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6676  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 24 اسفند 1401
    جوان گرایی در مدیریت
    کیکاوس پورایوبی ‪-‬ جوان‌گرایی و بکارگیری نیروی جوان در مدیریت مدرن یک ارزش محسوب می‌شود، داشتن روحیه بالا، انگیزه تغییر و تحول، سختکوشی، فعالیت مضاعف، به‌روز بودن و حرفه‌ای بودن در تخصص، عواملی است که امتیازات ویژه‌ای به مدیران جوان اعطا می‌کند؛ در بحث مدیران حاکمیتی چیزی که اکنون در کشورهای پیشرفته مرسوم است پخته شدن و آموزش افراد، ابتدا در درون کوره‌های احزاب و نهادهای سیاسی و سپس ورود به سیستم‌های حاکمیتی همانند قوای سه‌گانه می‌باشد. قرارگرفتن در جایگاه مدیریت عملیاتی با سپری کردن سلسله مراتب اداری، بدست آوردن تجربه لازم، کسب تخصص و دانش فنی میسر می شود؛ جهت چرخش نخبگان به‌منظور استفاده موثر از دانش آنان، این پروسه مدام در حال تغییر و دگرگونی است.
    علوم نوین مدیریت با شعارهای پرطمطراق ایدئولوژیک حاصل نمی‌شود گرچه تعهد و رعایت اصول اخلاقی لازمه مدیریت کارآمد است اما شرط کافی نمی‌باشد.
    در دنیای مدرن امروزی مدیریت ممزوجی از بکارگیری نیروهای کهنسال، میانسال و جوانی است که هر کدام محاسن و معایب خاص خودش را دارد اما دانستن تئوری و نوشتن مقاله در مجلات و نشریات یا انجام چند مصاحبه از هیچکس مدیری توانمند نمی‌سازد. مدیریت، حرفه خاصی است که یک شبه بدست نمی‌آید فرآیندی است سهل و ممتنع که در زمانی طولانی حاصل می‌شود. ابتدائی‌ترین اصل اساسی آن پرنسیپ تعریف شده‌ای است که رفتار سازمانی مشخصی بدنبال دارد. خودشیفتگانی که ارزش دانش خود را برتر از همگان می‌دانند حتی اگر نابغه فکری نیز باشند، چون نمی‌توانند ارتباط عاطفی با محیط اطراف خود داشته باشند قطعا جایگاهی در علم نوین مدیریتی ندارند و در محاسبات خرد و کلان این علم اشتباهات زیادی مرتکب خواهند شد.