سرمقاله

ایران و شورای همکاری خلیج فارس در پکن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6703  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 24 اسفند 1401
    کاهش سقف سرعت برای خودروهای عمومی
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد که کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در جاده‌ها مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی است. به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه اجرای رزمایش طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ و تا روز گذشته ۷.۶ میلیارد تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است و تعداد ترددها و سفرهای جاده‌ای ما در مقایسه با سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشت.
    وی با بیان اینکه ما در ماه قبل جلسات هماهنگی و آمادگی برای طرح نوروزی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: بر اساس پیش بینی‌های ما امسال سفرهای نوروزی بطور متوسط ۳۶ درصد افزایش خواهد داشت که البته پیش بینی‌های حاکی از این است که تا قبل از سوم فروردین ماه یعنی آغاز ماه مبارک رمضان افزایش سفرها بیش از ۳۶ درصد بوده و با آغاز ماه مبارک رمضان حدود ۹ درصد کاهش را در سفرها خواهیم داشت اما با این وجود میانگین افزایش سفرها در نوروز و تا روز ۱۵ فروردین ماه ۳۶ درصد خواهد بود.
    رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پیش بینی ما این است که از فردا سفرهای نوروزی آغاز می‌شود، گفت: موج اول سفرها همزمان با پنجشنبه و جمعه خواهد بود و تا قبل از پنجشنبه و جمعه هفته آینده نیز پیک بازگشت موج اول سفرها را شاهد خواهیم بود.
    هادیانفر با بیان اینکه بین ۵ تا ۶ درصد کل رانندگان جزو رانندگان متخلف و پرخطر هستند، گفت: همانطور که فرمانده محترم ناجا نیز تاکید داشتند نباید اجازه داد تا این عده قلیل برای بیش از ۹۵ درصد از مردم مزاحمت ایجاد کنند. از این رو ما برای این رانندگان و همچنین رانندگانی که دارای نمرات منفی بالا هستند پیامک های هشدار آمیز صادر کرده و از آنان خواسته ایم که قوانین و مقررات را رعایت کنند.
    وی ادامه داد: قطعا در صورت ارتکاب تخلف دوباره از سوی این دسته از رانندگان برخورد قاطعی با آنان خواهد شد و ما از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با این تخلفات استفاده می‌کنیم.
    به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا توقیف‌های ساعتی از جمله برخوردهای قانونی است که در ایام نوروز با متخلفان انجام خواهد شد.
    هادیانفر با بیان اینکه جریمه سرعت غیر مجاز نیز اعمال می‌شود، گفت: سبقت ، از دیگر خط قرمزهای پلیس است که به خصوص در راه‌های دو طرفه و فاقد جدا کننده بطور قاطع با آن برخورد می‌شود. چرا که سبقت غیر مجاز سبب بدترین نوع تصادف یعنی برخورد شاخ به شاخ دو خودرو با یکدیگر می‌شود.
    وی با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید قبل از هر بار مسافرگیری کنترل شود، گفت: این ناوگان اعم از تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و همچنین مینی بوس‌ها و کامیون‌ها حتما باید معاینه فنی داشته باشند تا قبل از هر بار جابجایی مسافر در جاده‌ها نیز معاینه فنی‌شان کنترل شود.