سرمقاله

ایران و شورای همکاری خلیج فارس در پکن ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6712  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 24 اسفند 1401
    ادامه چالش مشکین دشت و فردیس
    شهرک شهید رستمی سهم کدام‌یک می‌شود؟
    مهدی نیکمرام، رییس شورای شهر مشکین دشت، در جمع اصحاب رسانه، در پاسخ به پرسش عدم اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۲ مبنی بر الحاق شهرک شهید رستمی، اکومال و لوکوموتیو سازی مپنا به شهر مشکین دشت، گفت: موضوع الحاق یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری شهر مشکین است، این حق قانونی شهروندان است و هیچکس نمی‌تواند حق مردم مشکین دشت را پایمال کند.
    به گزارش خبرنگار ما (مهیا حسن آبی)- رئیس شورای شهر مشکین دشت اضافه کرد: از همه ابزارهای قانونی برای این حوزه استفاده میکنیم، جلسات متعددی برگزار شده و در ۴مرحله صورتجلسه تنظیم شده که اسناد، مدارک و پرونده‌های این مناطق به شهرداری مشکین دشت تحویل شود ولی متاسفانه کارشنکنی شده و این امر محقق نشده است.
    نیکمرام ضمن اشاره به جلسه ای در حضور دکتر بصام تبار مدیرکل امورسیاسی، تقسیمات کشوری و انتخابات استانداری البرز، تاکید کرد: این بازی نیست که فردی اجرای مصوبه هیات دولت را نگه دارد و آن را متناسب با سلایق شخصی خود تغییر دهد، چنین چیزی امکان ندارد.
    رئیس شورای شهر مشکین دشت یادآور شد: دو مرجع می‌توانند مصوبات هیات دولت را ابطال کند، یک هیات دولت با مصوبه ای جدید خود باعث ابطال آن شود و دیگری رئیس قوه مقننه (رئیس مجلس شورای اسلامی) با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری با ایراد اساسی که هیچ یک از این دو در خصوص مصوبه الحاق صادق نیست.
    نیکرام اظهار کرد: متاسفانه مجموعه مدیریت شهری شهر فردیس تا کنون یک مستند قانونی ارائه نکرده و صرفا با یک هجمه رسانه ای بدلیل برخی موضوعات از تحویل این مناطق ممانعت کرده اند و ما بطور جدی پیگیر هستیم تا مصوبه هیات دولت اجرا شود.
    رئیس شورای شهر در پایان بیان کرد: مدیریت شهری شهر مشکین دشت خواستار اجرای قانون است و اگر از راه اجرای مصوبه این امر محقق نگردد، حتما از دیگر ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد و اگر الحاق به شهر مشکین دشت انجام نشود این پرونده بسته نخواهد شد زیرا ما به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.
    علیرضا صفرخانلو، شهردار مشکین دشت نیز، گفت: در ایام منتهی به نوروز ۱۴۰۲، طرح‌های نیمه کاره با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.
    وی ضمن برشمردن پروژه‌های در دست اجرای شهر مشکین دشت، ادامه داد: تکمیل سالن تخصصی خانه کشتی و محوری با نام کمربندی جهاد که ما را به مرکز استان متصل می‌کند در مراحل نهایی قرار دارند. وی اضافه کرد: دوجلسه ابتدای اسفندماه برای استقبال از بهار برگزار شده است.
    شهردار مشکین دشت گفت: براساس رای دیوان عدالت اداری نمی توانیم پروانه برای املاک قولنامه ای صادر کنیم اما براساس مکاتبه استانداری با دیوان، درخواست هایی که قبل از رای دیوان بوده رسیدگی می‌شود.
    وی در بخش دیگری به مسئله ایمن سازی کانال کریم آباد حسن آباد اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگسرا و سرای محله در مناطق مختلف شهر احداث خواهد شد. در این میان ۵ میلیارد اعتبار برای ۱۴۰۲ در نظر گرفتیم.
    شهردار مشکین دشت با بیان اینکه جدول گذاری و پیاده سازی با درایت دوستان به انجام رسید، اظهار کرد: مسئله حمل و نقل منطقه کریم آباد نیز در دستور کار قرار دارد.
    وی ادامه داد: طراحی یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در منطقه کم برخوردار ، ساماندهی آب های سطحی و اختصاص محلی برای ضایعاتی ها، پسماند و امانت فروشی ها نیز در برنامه های مدیریت شهری قرار دارد. شهردار مشکین دشت با اشاره به اینکه بهسازی معابر شهری و روشناییی معابر نیز از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری بوده که مهمترین آنها معابر بلوار جلال لو و بلوار رضوان وخیابان شهید مرادی است به نوسازی ناوگان حمل و نقل مشین دشت اشاره و خاطرنشان کرد: با مساعدت شورای شهر ۶ دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده که به وضعیت حمل و نقل شهروندان به شهرستان کرج کمک خواهد نمود و در حوزه ماشین آلات عمرانی نیز،یکدستگاه خودروی نمک پاش و برف روب برای وضعیت های خاص فصلی خریداری شده است. عضو شورای شهر مشکین دشت نیز با قدردانی از زحمات شهردار و مدیریت شهری برای رفاه حال شهروندان گفت:شهردار مشکین دشت هرآنجه در توان داشته برای رفاه شهروندان به کار گرفته است که جای تقدیر دارد.
    احمد کریمی پور با اشاره به برنامه های اعلامی شهردار برای سال آینده و تاثیر آنها در افزایش کیفیت خدمات شهری افزود:امیدواریم در سال آینده با تلاشی که شهردار محترم و همکارانشان در مجموعه شهرداری دارند خبرهای خوبی برای شهروندان مشکین دشت داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد:اگر مشکلاتی در شهر وجود دارد قطعا به دلیل کم کاری ادوار گذشته شورا نبوده و هر دوره به اندازه توانشان برای آبادانی شهر تلاش کرده اند که جای تقدیر دارد.