سرمقاله

محمدعلی وکیلی / همه از آینده می‌پرسند

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 69  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 05 آذر 1401
    پذیرش و انتشار مقاله علمی كارشناس نفت و گاز مسجدسلیمان در ژورنال بین المللی

    مقاله علمی کارشناس نفت و گاز مسجدسلیمان با درجه ISI در ژورنال بین المللی International Journal of structural Integrity and Maintenance پذیرش و منتشر گردید .

    این مقاله علمی که با عنوان "مناسب بودن برای سرویس دهی یک تفکیک گر 3 فازی با استفاده از نمودار ارزیابی آسیب و بر مبنای داده های آزمون آلتراسونیک آرایه فازی " توسط محمد جواد رنجبر ناصرآبادی  تهیه و به رشته تحریر درآمده در این نشریه معتبر علمی منتشر گردید .

    نگارنده این مقاله علمی که مهندس حفاظت فنی اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان می باشد در این خصوص می گوید : در این تحقیق علمی یک ظرف تحت فشار جهت شناسایی عیوب محتمل با استفاده از یک دستگاه آلتراسونیک آرایه فازی مورد بازرسی قرار گرفته است که نتایج آزمون، ترک های القایی هیدروژنی در عمق های مختلف و خوردگی حفره ای را نشان داده است .

    وی می افزاید : جهت ارزیابی مناسب بودن برای سرویس دهی  FFS این ظرف ، بحرانی ترین عیوب بر مبنای استاندارد شبیه سازی و تحلیل شدند که بر مبنای نتایج مدل شبیه سازی شده شامل آنالیز شکست ترک ها و نمودار ارزیابی آسیب می توان نتیجه گرفت که ظرف مذکور امکان سرویس دهی در شرایط فعلی را نداشته و باید جایگزین شود . 

    لازم به توضیح است محمد جواد رنجبر ناصرآبادی ، فارغ التحصیل رشته مهندسی بازرسی فنی مقطع کارشناسی ارشد می باشد و با 33 سن، از حدود 3 سال پیش تاکنون در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حال خدمت می باشد .