سرمقاله

اقتصاد به واقع بینی نیاز دارد ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 694  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 14 آذر 1401
    طی نامه‌ای از سوی رئیس جمهوری
    بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه معرفی شد
    رئیس جمهوری طی نامه‌ای به رئیس مجلس مهرداد بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
    در ادامه جلسه علنی روز -یکشنبه ۱۳ آذر- مجلس شورای اسلامی رئیس جمهوری طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی مهرداد بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.هیات رئیسه مجلس این نامه را اعلام وصول کرد.
    متن کامل این نامه به شرح زیر است:
    ضمن قدردانی از تلاش‌های رستم قاسمی در دوران مسئولیتش در وزارت راه و شهرسازی با استعفای وی به دلیل تشدید بیماری‌اش موافقت کرد. در پی قبول استعفای قاسمی، آیت‌الله رئیسی «شهریار افندی‌زاده» معاون حمل و نقل این وزارتخانه را با حفظ سمت به‌ عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد. طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی یک هفته فرصت دارد تا برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح کند.
    به گفته سید نظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکشنبه ۲۰ آذر برگزار خواهد شد.
    مهرداد بذرپاش فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی سوابقی چون: رئیس کل دیوان محاسبات کشور، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی جوانان، معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مدیرعامل گروه‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو، رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی و عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور، رئیس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی و عضو شورای صیانت از حقوق بیت‌المال را در کارنامه خود دارد.
    در همین رابطه سخنگوی دولت با اعلام این‌که تا پایان ماه جاری ۱۰ تغییر مدیریتی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد از معرفی مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس خبر داد.
    علی بهادری جهرمی در توئیتر نوشت: با تصمیم رئیس‌ جمهوری، تا پایان ماه جاری ۱۰ تغییر مدیریتی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد. در گام اول دو جوان دیگر به ترکیب دولت اضافه می‌شوند؛ آقای سپهر خلجی به‌عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی منصوب شد؛ آقای مهرداد بذرپاش هم به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌گردند.
    پیش از سپهر خلجی، علی بهادری جهرمی مسئولیت ریاست شورای اطلاع رسانی، سخنگویی و دبیری هیئت دولت  را در دولت سیزدهم بر عهده داشت که با انتصاب خلجی در این سمت بهادری جهرمی  سخنگو و دبیر هیات دولت سیزدهم باقی خواهد ماند.