سرمقاله

سیاست خارجی متوازن از ارکان مهم توسعه ملی / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7379  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 27 فروردین 1402
    ویس‌کرمی:
    سلیقه و گرایش سیاسی نباید مانع نامزد شدن در انتخابات شود
    یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها مسئولان سه قوه وظیفه دارند به گونه ای عمل کنند تا مردم به کار و نتیجه انتخابشان امیدوار شوند.
    مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مسئولان در خصوص ضرورت سعه صدر شورای نگهبان برای حضور تمام سلایق در انتخابات آینده، بیان کرد: یکی از باورها و اعتقادات جدی مقام معظم رهبری که از ابتدای انقلاب و به خصوص از زمان آغاز دوران رهبری مد نظر داشته اند، بحث لزوم مشارکت فعال مردم در مسائل کشور است که در انتخابات تجلی پیدا می کند. یعنی وقتی می خواهیم حضور مردم را در عرصه سیاسی و مدیریتی کشور محک بزنیم و حتی میزان رضایت مردم از طرف مسئولان را بسنجیم میزان مشارکت در انتخابات مطرح می شود.
    رها کردن تأیید صلاحیت در درازمدت به کشور آسیب می‌زند
    وی با تاکید بر اینکه ما افراد سالمی که بتوانند در عرصه انتخابات شرکت کنند و دارای سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف باشند کم نداریم، تصریح کرد: بحث سلیقه و گرایش سیاسی افراد تا جایی که مطابق با چهارچوب قانون اساسی باشد، نباید از نامزد شدن کسی در انتخابات مانع شود اما از سوی دیگر نیز باز و رها کردن تایید صلاحیت در درازمدت به کشور آسیب وارد می کند. به طور مثال اینکه حدود ۹۰ نماینده در یکی از مجالس گذشته رد صلاحیت می شوند و بعد مطرح می شود که در مقطعی مسائل مالی داشته اند ممکن است با علت عدم دقت یا سهل انگاری در تایید صلاحیت‌ها ارتباط داشته باشد. بنابراین غفلت در تایید صلاحیت افرادی که شایستگی نداشته‌اند به این مساله منجر می شود که بعدها باید تصمیمات سخت تری گرفت و تاوان آن را نظام، کشور و مردم بدهند.
    این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از ارکان جمهوری اسلامی بحث مشارکت مردم در کنار حاکمیت احکام الهی است، یعنی این مردم هستند که باید اسلام را در جامعه پیاده کنند. تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت نوعی هشدار به مسئولین است تا عملکردشان به نحوی باشد تا مردم احساس کنند تغییر مسئول و انتخاب آنها تاثیری در حل مشکلاتشان دارد و البته در حال حاضر مشکل اول مردم مشکلات معیشتی و اقتصاد کشور است، بنابراین فرمایشات رهبری ناظر بر این بود که حتما مسئولین به گونه ای عمل کنند که شور و نشاط اجتماعی ایجاد شود.