سرمقاله

ترمیم کابینه؛ ضرورتی اجتناب‌ناپذیر ‪/‬ حجت‌اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7800  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 04 اردیبهشت 1402
    سری گلکسی واچ ۶ به تراشه جدیدی مجهز خواهد بود
    تراشه جدید سری گلکسی واچ ۶ احتمالا برپایه فرآیند ۵ نانومتری توسعه داده خواهد شد. در حالی که هنوز تا رونمایی از نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ موسوم به سری گلکسی واچ ۶ زمان زیادی باقی مانده است، گزارش‌های و شایعات فراوانی تا به امروز پیرامون این محصولات پوشیدنی موردانتظار منتشر شده است. در این راستا، دیروز گزارشی ادعا کرد که گلکسی واچ ۶ پرو به مانند گلکسی واچ ۴ کلاسیک از حلقه چرخان سخت‌افزاری بهره خواهد برد. حالا اما به نظر می‌رسد سری گلکسی واچ ۶ با بهبود قابل توجهی دیگری نیز همراه خواهد شد که با سخت‌افزار آن ارتباط دارد.
    براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سری گلکسی واچ ۶ احتمالا به تراشه جدیدی مجهز خواهد بود که اگزینوس W980 نام خواهد داشت. در این راستا، انتظار می‌رود تراشه جدید سامسونگ در حدود ۱۰ درصد قوی‌تر از تراشه نسل قبلی یعنی اگزینوس W920 باشد که در سری ساعت‌های گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۴ به کار رفته است.
    همچنین این گزارش ادعا می‌کند که تراشه جدید اگزینوس W980 برپایه لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ توسعه داده خواهد شد. اگر این موضوع درست باشد، می‌توان انتظار داشت که تراشه جدید سامسونگ در زمینه مصرف انرژی نیز بهینه‌تر شود و عمر باتری سری گلکسی واچ ۶ را بهبود ببخشد.
    شایان ذکر است که تراشه سری گلکسی واچ ۶ قطعا جزو یکی از مهمترین ویژگی‌های آن خواهد بود چرا که دو نسل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ (گلکسی واچ ۴ و ۵) با یک تراشه مشابه همراه بودند و سخت‌افزار جدید می‌تواند توجه کاربرای بسیاری را به سوی این محصول پوشیدنی پرطرفدار جذب کند.
    در نهایت باید اشاره کرد که سری گلکسی واچ ۶ به احتمال زیاد از نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های باریک‌تر و رزولوشن تصویر بالاتر بهره خواهد برد. به علاوه، حجم باتری سری ساعت‌های پرچمدار سامسونگ نیز افزایش خواهد داشت. با توجه بهبودهای مختلف سری گلکسی واچ ۶، نسل جدی ساعت‌های سامسونگ می‌تواند به انتخابی مناسب برای کاربران بدل شود.