سرمقاله

هزینه کردن بیهوده تا کی!؟‪/‬ کمال الدین پیرمؤذن

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8981  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 24 اردیبهشت 1402
    تاج: امروز سرمربی تیم امید معرفی می‌شود
    فدراسیون فوتبال در انتظار پاسخ امپراطور
    رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر بار گفتند یک تیم ممکن است از لیگ قهرمانان آسیا کنار برود یا نرود. به حرف کسی یک باشگاه حذف نمی‌شود.
    به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز شنبه در مورد نشست با مسئولان کمیته ملی المپیک اظهار داشت: جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک بود و من هم در آن جلسه حضور داشتم. بحث تیم امید در این نشست مطرح شد. ما هم شرایط و موانعی که هست را اعلام کردیم. قابلیت و ظرفیت‌های تیم امید را هم معرفی کردیم. قرار شد که ما به سرعت سرمربی تیم ملی را معرفی کنیم. البته همه موضوعات سرمربی نیست.
    وی افزود: از نظر ما به عنوان فدراسیون فوتبال سرمربی تیم امید باید به سرعت مشخص شود. اگر قبل از آن هم سرمربی را اعلام می‌کردیم امکان برگزاری اردو با توجه به بازی‌های لیگ نبود. این هفته لیگ تمام می شود و باید اردوهای تیم ملی را تشکیل دهیم. به همین دلیل امروز روز مناسبی برای برگزاری این ستاد بود تا گزارشی از سوی فدراسیون فوتبال ارائه شود.
    رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص گزینه‌های سرمربی تیم امید خاطرنشان کرد: قرار است که امروز سرمربی تیم امید اعلام شود. مربیان ما هر کدام دارای ویژگی خاص هستند. همین که این حساسیت برای تیم امید وجود دارد که برای رسیدن به المپیک آماده شوند، خودش خیلی خوب است.باید ارزیابی کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.
    وی درمورد اینکه بین مجتبی حسینی و حمید علیدوستی یک نفر به عنوان سرمربی انتخاب خواهند شد، گفت: غیر از این دو مربی گزینه‌های دیگر هم هستند. به نظر من نهایت طی امروز و فردا قطعا اعلام می شود.
    تاج در مورد برگزاری هفته پایانی مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد:‌ علی‌رغم ضعف‌هایی که وجود دارد، قابلیت هایی هم وجود دارد. ورزشگاه ها همه پر است و همه چیز به هفته آخر بازگشت. بخش‌نامه هایی تهیه شده و در اختیار ناظران قرار گرفته است. قرار است در هفته آینده نگاهی در تغییر ناظران انجام دهیم. دیروز هم روز خوبی بود. داوران روز گذشته هم اشتباهاتی داشتند. پس فردا در مورد هفته پایانی لیگ نشستی را با حضور مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برگزار خواهیم کرد. یکسری تصمیمات جدی هم در مورد کمیته اخلاق و انضباطی وجود دارد.
    وی در خصوص اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تصریح کرد: هر بار گفتند یک تیم ممکن است از لیگ قهرمانان آسیا کنار برود یا نرود. به حرف کسی یک باشگاه حذف نمی شود. حتما دلایلش با کدهای صدور مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها اعلام می شود.
    تاج ادامه داد: من شرایط باشگاه‌ها را در این زمینه خوب می‌بینم و خیلی منفی نگاه نمی کنم. باید صبر کنیم تا صدور مجوز حرفه ای اعلام نظر کند و بعد از آن تصمیم گیری شود. نگرانی وجود ندارد. کمیته مجور حرفه ای با دلیل یک تیم را حذف یا ابقا می کند.
    وی در مورد اینکه سیستم بلیت فروشی به دلیل زیرساخت مشکل دارد،گفت: هفته آخر را می شود مدیریت کرد. بلیت فروشی کلا در اختیار باشگاه‌هاست. سازمان لیگ نقش نظارتی را دارد که می تواند این نقش را بیشتر کند. ورزشگاه آزادی مشکلاتی دارد.امیدواریم سال آینده هر تماشاگری بتواند روی صندلی خودش بنشیند.این کار سختی هم نیست.
    رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می شود ورزشگاه آزادی میزبان مسابقات لیگ قهرمانان نیست، گفت: چنین چیزی را بعید می دانم.
    فدراسیون فوتبال در انتظار پاسخ امپراطور؛ گزینه قلعه‌نویی در «آب‌نمک»
    انتخاب سرمربی تیم امید به گره‌ای تبدیل شده که حتی فدراسیون فوتبال هم فکر نمی کرد تا این اندازه کور شود. تاج و همکارانش برای انتخاب سرمربی تیم امید ابتدا به سراغ نظر امیر قلعه‌نویی رفتند و بارها و بارها تاکید کردند که سرمربی آینده باید با نظر او انتخاب شود.
    به ترتیب سید مجتبی حسینی سرمربی پیکان گزینه اول، محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان گزینه دوم و حمید درخشان سرمربی اسبق تیم امید و پرسپولیس گزینه سوم قلعه‌نویی بودند اما به یکباره با قطعی شده حضور کاشانی در تیم امید همه چیز متفاوت شد.
    اولین تاکید کاشانی انتخاب سرمربی تیم امید به وسیله خودش و رد همه گزینه‌های قلعه نویی بود. او مهدی تارتار را مقابل حسینی قرار داد اما در جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال حضور تارتار کلا منتفی و شانس حسینی برای هدایت تیم امید بسیار زیاد شد.
    اما این پایان تلاش‌های حبیب کاشانی نبود. او که سابقه خوبی در انتخاب سرمربی در تیم امید و پرسپولیس ندارد این بار اما با گزینه‌ای مطرح به رقابت با قلعه‌نویی و گزینه او پرداخت.
    افشین قطبی سرمربی اسبق پرسپولیس که به او لقب «امپراطور» داده شده و هیچ هوادار سرخی خاطره شیرین قهرمان با او را قراموش نخواهد کرد گزینه اول کاشانی شد. نام قطبی با وجود اینکه شاید از سال 86 به بعد هیچ گاه نتوانسته موفقیت های خود را تکرار کند و در تیم ملی و در سایر باشگاه ناموفق بوده به دل مسئولان فدراسیون فوتبال نشست و آنها قبول کردند در صورت توافق با این مربی او گزینه هدایت تیم امید باشد.
    قطبی در حال حاضر در لیگ برتر کانادا سرمربی است و باید دید فدراسیون فوتبال با چه قیمتی قرار است رضایت او را برای حضور در امید جلب کند. او که همیشه خود را مدعی هدایت تیم ملی و بازگشت به نیمکت ایران می دانست آیا حاضر است زیر نظر امیر قلعه نویی در تیم امید فعالیت کند؟
    تاج دیروز اعلام کرده که حتما سرمربی تیم امید امروز انتخاب خواهد شد. از سوی حبیب کاشانی به مسئولان فدراسیون فوتبال قول داده هرطوری هست سرمربی محبوب خود را به نیمکت تیم امید خواهد رساند اما باید دید در نهایت قطبی با فدراسیون فوتبال به توافق می رسد یا خیر؟
    در صورتی که تاج با قطبی به توافق نرسد سراغ سید مجتبی حسینی خواهد رفت و این مربی که سابقه کار با بازیکنان جوان هم در کارنامه خود دارد را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب می کند.