سرمقاله

آماده ورود به عصر تازه هستیم؟ ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9768  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 07 خرداد 1402
    سقوط محبوبیت بایدن در آمریکا
    موسسه مشاوره‌ای تحلیلی گالوپ در گزارشی میزان محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را در گرماگرم مذاکرات برای افزایش سقف بدهی، ۳۹ درصد اعلام کرد. بر اساس گزارش این موسسه، میزان رضایت آمریکایی‌ها از کنگره نیز ۲۰ درصد بوده که نسبت به ماه گذشته میلادی تنها چهار درصد بیشتر شده و همچنان ضعیف محسوب می‌شود.
    نتایج نظرسنجی گالوپ از روز نخست ماه مه تا تاریخ ۲۴ ماه جاری (۱۱ اردیبهشت تا سوم خرداد) انجام گرفته که طی آن دولت بایدن و کوین مک‌کارتی رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان تاکنون نتوانسته‌اند شاهد پیشرفتی در مذاکرات برای سقف بدهی داشته باشند.
    همزمان جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داده‌است که اگر سقف بدهی تا اول ماه ژوئن (۱۱ خرداد) افزایش نیابد، دولت نمی‌تواند تعهدات مالی خود را بپذیرد.
    در این میان ۱۹ درصد از آمریکایی‌ها دولت را مشکل اصلی کشور می‌دانند و از این میان ۲۳ درصد از جمهوری‌خواه، ۱۷ درصد مستقل‌ و ۱۹ درصد دموکرات‌ هستند.
    گفته می‌شود که آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور با پایان مهلت ضرب‌الاجل تعیین شده (اول ژوئن مطابق با ۱۱ خرداد) در پرداخت تعهداتش ناتوان خواهد شد. ضمن آنکه نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که انبوهی از مردم آمریکا، از کنگره و دولت ناراضی هستند.
    براساس نظرسنجی گالوپ، در حالیکه بایدن و کنگره یکدیگر را به دلیل فقدان توافق مقصر می دانند، بی‌نتیجه ماندن مذاکرات دولت و کنگره بر سر افزایش سقف بدهی می‌تواند منجر به افزایش بیشتر نارضایتی جامعه آمریکا از هر دو طرف شود.