سرمقاله

حقایق امروز جامعه ما و خواست ملی ‪/‬ کمال الدین پیرمؤذن

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9920  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 09 خرداد 1402
    تولید بی ام و تورینگ کوپه با تیراژ محدود و قیمت ۲۵۰ هزار دلار!
    باتوجه به استقبال کارشناسان و عموم مردم از مدل مفهومی بی ام و تورینگ کوپه، احتمال تولید خودرو افزایش پیدا کرده است. رسانه‌های مختلف معتقدند؛ مدیران بی‌ام‌و درحال بررسی پروژه برای ۵۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه به قیمت ۲۵۰ هزار دلار هستند.
    طی سال‌های اخیر، نسخه‌های متنوع پورشه ۷۱۸ و ۹۱۱، موفقیت تجاری بسیار خوبی داشتند؛ اما دیگر خودروسازان آلمانی برخلاف برندهای ایتالیایی، توجه چندانی به مدل‌های خاص و تولید محدود نشان نمی‌دهند. چند ماه پیش، پروژه‌ی تولید ۵۰ دستگاه ۳.۰ CSL به قیمت ۷۵۰ هزار دلار توسط بی‌ام‌و رونمایی شد و در کمال تعجب، پیش‌فروش بسیار خوبی داشت. این شرایط، قطعا مشوق مهمی برای شرکت‌ سازنده است تا از مسیر جدید برای کسب سود، استفاده کند.
    حدود یک هفته پیش، تورینگ کوپه برای نمایش در Concorso d’Eleganza ایتالیا رونمایی شد. این محصول، روی پلتفرم Z4 شکل گرفته است و حالت یک خودروی لوکس دوصندلی با ساختار شوتینگ بریک را نشان می‌دهد. صندوق عقب جادار و طراحی اختصاصی الهام گرفته از مدل‌های کلاسیک بی‌ام‌و مثل Z3 E36/8، دیگر ویژگی‌های تورینگ کوپه هستند.
    پیشرانه‌های مدرن بی‌ام‌و از بهترین نمونه‌های جهان در نوع خود محسوب می‌شوند. این تجهیزات باکیفیت فنی عالی، برای خودرویی که امکانات لوکس و تولید محدود داشته باشد، ترکیب مناسب برای رسیدن به موفقیت تجاری بی‌ام‌و خواهند بود. شکی نیست که برند سازنده نیز، بسیار خوشنام و دارای هواداران پرشمار است.
    فعلا پیشرانه ۶ سیلندر خطی مشابه M40i از Z4 (G29) امروزی روی تورینگ کوپه نصب شده است. این موتور، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باتوجه به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه برای Z4، احتمالا تورینگ کوپه که وزن بیشتری دارد؛ در زمانی حدود ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.
    وبلاگ خبری بی‌ام‌و، تیراژ تولید ۵۰ دستگاه و قیمت ۲۵۰ هزار دلار را برای تورینگ کوپه پیش‌بینی کرده است. رسانه معتبر اتوموتیو نیوز (autonews) اروپا نیز، عرضه‌ی این خودرو تا هزار دستگاه را محتمل می‌داند که البته با قیمت ۲۵۰ هزار دلار، بعید به نظر می‌رسد. روز گذشته، آدریان ون های‌دوک مدیر طراحی بی‌ام‌و، از آمادگی قطعی ۲ تا ۳ نفر از بازدیدکنندگان خودرو در فستیوال ایتالیا برای خرید تورینگ کوپه خبر داد.