سرمقاله

وام پرسپولیس از جیب چه کسی؟ ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • جشنواره خرید مودم و سیمکارت همراه اول ویژه تمامی متولدین 1373
  • میزبانی همراه اول از مدیران بانکی در نمایشگاه صنعت مالی ایران
  • حضور همراه اول در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 17409  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 01 آبان 1402
    انتشار کتاب «اسلام در تفلیس، قرون ۱۸-۸ میلادی» به زبان گرجی
    کتاب «اسلام در تفلیس، قرون ۱۸-۸ میلادی» تألیف خانم خاتونا بایندوراشویلی، ایرانشناس، اسلام‌شناس، محقق و پژوهشگر مرکز ملی نسخ خطی گرجستان به زبان گرجی منتشر شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب «اسلام در تفلیس» به زبان گرجی تألیف خانم خاتونا بایندوراشویلی، ایرانشناس، اسلام‌شناس، محقق و پژوهشگر مرکز ملی نسخ خطی گرجستان با حضور احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، مؤلف کتاب، یوسف‌‎زاده، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در گرجستان، اساتید، دانشجویان و تعدادی از محققان و پژوهشگران در مرکز ملی نسخ خطی برگزار شد.
    مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از اهتمام مؤلف کتاب برای انجام پژوهشی مستند در خصوص اسلام در تفلیس اظهار داشت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور زمینه را برای محققان و دانشگاهیان فراهم کرده تا بتوانند آثار جدیدی را به جامعه علمی گرجستان عرضه کنند.
    وی گفت: خانم بایندوراشویلی از ایرانشناسان بسیار فعالی است که تحصیلات آکادمیک خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در رشته ایرانشناسی و مقطع دکتری را در رشته تاریخ دانشگاه دولتی تفلیس گذرانده و با توجه به علاقه وافری که به حوزه تاریخ اسلام داشته‌اند نسبت به تالیف این کتاب ارزشمند اقدام کرده‌اند و امیدواریم در آینده شاهد تالیفات و پژوهش‌های بیشتری در این زمینه باشیم.
    خانم بایندوراشویلی نیز در این مراسم به معرفی بخش‌های کتاب و نحوه تالیف و تدوین آن پرداخت و اظهار کرد: امیدوارم کتاب اسلام در تفلیس که در آن به روابط دینی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور گرجستان و ایران پرداخته شده است مورد استفاده محققان و پژوهشگران ایرانی نیز قرار گیرد.
    وی ابراز امیدواری کرد که کتاب «اسلام در تفلیس» در آینده‌ای نزدیک به زبان انگلیسی ترجمه شود.