سرمقاله

بحران سرمایه در گردش در راه است / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25496  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 22 اسفند 1402
    تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل و بازنشسته بانک توسعه تعاون
    در آستانه روز شهدا،طی مراسمی با حضور مدیر عامل بانک توسعه تعاون، از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل و بازنشسته بانک تجلیل به عمل آمد.
    محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل و بازنشسته اظهار داشت: اصرار و تاکید دارم که این مراسم بعنوان نمادی از اهمیت به مقام شامخ شهیدان و سبک زندگی فردی و اجتماعی منطبق با فرهنگ شهادت، هرساله برگزارشود و تعطیلی در آن به وجود نیاید.
    شیخ حسینی گفت: تاکید بر برقراری هر برنامه و اقدامی که برای تکریم شهدا باشد به این علت است که شهدا زنده‌اند و یاد شهدا احیاگر و زنده کننده قلوب است.
    این مقام بانکی یادآور شد: شهدا ملحق به خداوند شدند نزد او جاودانه‌اند یادشان یاد خداست اولیا الهی همه از این سنخ هستند. یادشان و ذکرشان باعث قرب ما به خدا می شود.
    شیخ حسینی تصریح نمود: انس با یاد اولیاء الهی و شهدا دو گونه اثر دارد، اثر اول اثر وضعی است، اثر طبیعی و ناخودآگاهی است که این ارتباط روحی با خدا و اولیاء او ایجاد می کند و قلب را آرام می‌کند. روح نواز است. آرامشی محسوس در قلب و روح ایجاد می کند این نوع اول از آثار یاد و ارتباط معنوی با این مغناطیس های پر قدرت معنوی است. هر کدام از این شهدا به واسطه قرب روحی به عرش الهی یک مغناطیس قوی و یک مرکز پرقدرت تابش انرژی هستند.
    وی ادامه داد: این همان اثرهمنشینی و تقارن انسان با افکار و خواطر است که هم در آموزه‌های اسلامی و هم در علوم روز دنیا بر تاثیر پذیری روح انسان از این تقارن ذهن و روح صحه گذاشته شده است.
    شیخ حسینی درباره اثر دوم یاد شهدا گفت نوع دوم آن اثری که باید فعالانه، خودآگاه و با اختیار و توجه از این اسوه‌های زیست مومنانه دریافت کرد. این همان اثری است که سردار رشید اسلام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی از آن به “شهیدانه زیستن" یاد می‌کنند.
    مدیر عامل بانک توسعه تعاون توضیح داد: انسان برای آنکه بتواند به این مرتبه از کمال برسد و خداوند را در مقام شهادت درک کند باید در دوران حیات خود مقدماتی را فراهم کند. این مقدمات، کسب فضائل اخلاقی و مقابله با رذائل نفسانی است. در همه امور، در زندگی شخصی، در محیط خانوادگی، در محیط کار، در عمل به وظایف و تکالیف شخصی و اجتماعی.
    شیخ حسینی بیان داشت: اگر کسی اینگونه زندگی کرد زندگی او مصداق شهیدانه زیستن است. انس با این صفات اثردومی است که انسان می تواند از یاد و نام شهدا دریافت کند.
    این مقام بانکی خاطر نشان کرد: وقتی شما یک شهید را برای خود بعنوان یک مدل آرمانی تعریف کردید شخصیت او را واکاوی کردید وسعی کردید که زیست فردی و اجتماعی خود را بر سلوک او منطبق کنید تحقیقاً زمینه دستیابی به کمالات اورا برای خودتان فراهم کردید.
    شیخ حسینی توصیه نمود: شما همکاران عزیز هم که هر کدام نسبت به دیگران دسترسی بیشتری به این الگوهای آسمانی دارید. همکارانی که فرزند شهید هستند پدرانشان را می توانند بعنوان الگو برگزینند، همکاران ایثارگر هم که از همرزمان شهیدشان حتما اسوه های ویژه ای را منظر نظر دارند.
    مدیر عامل بانک توسعه تعاون خطاب به حاضرین گفت: شما عزیزان عهده دار امانتی مهم هستید. یعنی باید علاوه بر انس و تخلق شخصی به اخلاق شهیدان، شخصیت فردی و اجتماعی، روحیات ملکات اخلاقی و ظرافت های رفتاری پدران و همرزمان شهیدتان را برای نسل های بعد تبیین کنید تا همواره جامعه ما بتواند از برکات و آثار یاد شهدا در مسیر تعالی زندگی مادی و معنوی بهره مند شود.
    در ابتدای این مراسم که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها به صورت سراسری برگزار شد، سید علی میرفخرایی رییس اداره کل روابط عمومی و همت عنایتی مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران توضیحاتی درباره جلسه ارائه دادند. همچنین احمد بابایی شاعر آیینی و نامی کشور که به این نشست دعوت شده بود اشعار زیبایی در وصف مقام شهید، امام علی (ع) و جهاد تبین خواند. در این مراسم از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل و بازنشسته بصورت هماهنگ در کل کشور تقدیر به عمل آمد.