سرمقاله

پوست اندازی سیاستی‌! / محمد علی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6812  |  صفحه ۶ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 27 اسفند 1401
    مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:
    بازگشایی زاینده رود در فروردین ماه ارتباط مستقیم با بارش‌ها دارد
    حسن ساسانی در نشست خبری گفت: رهاسازی نوبت دوم آب برای کشت غله شرق اصفهان رابطه مستقیم با بارش‌ها دارد، اگر ابتدایی فروردین بارندگی داشته باشیم احتمال دارد آب دیرتر باز شود.
    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود : تلاش می‌کنیم این جریان آب موجود در رودخانه زاینده‌رود را در فروردین و ایام نوروز حفظ کنیم.
    وی ظرفیت سد در حال احداث خرسان را ۲.۷ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: سد خرسان پاسخگوی تخصیص‌های وزارت نیرو برای این سه استان در حوزه شرب است.
    ساسانی همچنین با اشاره به اینکه احداث سد سرداب فریدونشهر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود مهرماه ۱۴۰۲ این سد قابلیت آبگیری خواهد داشت که ظرفیت آن ۴۲ میلیون مترمکعب بوده و برای شرب است.
    وی با بیان اینکه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ برای کمبود آب شرب با جدیت در حال انجام است، گفت: خرداد ماه آینده فاز اضطرار آن وارد مدار شود که بخشی از کمبود آب اصفهان را جبران کند.
    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه طرح انتقال آب بهشت آباد سال ۱۳۹۳ به شرکت آب نیروی ایران واگذار شد، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ میلیون مترمکعب در این طرح برای شرب اصفهان پیش‌بینی شده و این پروژه حذف نشده است. در این دولت به جدی پیگیر این پروژه هستیم تلاش داریم مجوز لازم را برای ادامه کار داشته باشیم.
    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد : از یکم اسفندماه تاکنون حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب موجود در رودخانه زاینده‌رود به سمت تالاب گاوخونی جریان یافته است.
    وی یادآور شد: با توجه به اینکه بهمن ماه مقرر شده بود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان ۲۱ بهمن ماه از سد زاینده رود آب رهاسازی شود، زمان بازگشایی آب با بارش‌های مطلوب مصادف شد که به توزیع آب بهتر به اراضی شرق اصفهان به مدت ۱۰ روز کمک کرد.
    ساسانی افزود: همکاران ما تلاش کردند که مازاد این آب تماماً به سمت گاوخونی هدایت شود و از این رو از یکم اسفند ماه تاکنون تمام آبی که در بستر زاینده رود موجود است به سمت تالاب جاری شده است.