صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11693  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 12 تیر 1402
    قالیباف:
    سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج را خنثی می‌کند
    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران با تسلط اطلاعاتی در منطقه و در عرصه ملی به همه توطئه‌های دشمنان در داخل و خارج مسلط بوده و آنها را خنثی می‌کند.
    به‌ گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در اولین کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (عرشیان بی‌نشان) که صبح امروز(یکشنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه برای حفظ فرهنگ شهدا که با یک کار عمیق که از گذشته تاکنون صورت گرفته تشکر کنم و به همه برگزارکنندگان این برنامه خداقوت بگویم، گفت: هرچه بخواهیم در وصف قربان و غدیر بگوییم و نمونه، مصداق و فرهنگ بندگی، اطاعت و پا روی نفس گذاشتن را روی کره‌خاکی و در دنیای امروز ببینیم، باید به دوران دفاع مقدس اشاره کنیم.
    قالیباف افزود: هیچگاه از این جمله همیشگی شهید سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس غفلت نمی‌کنم که همواره می‌گفت اگر بخواهیم یک قطعه از بهشت و زندگی مؤمنانه را روی کره‌خاکی پیدا کنیم باید بگوییم دوران دفاع مقدس بود که مظهر و نمادی از قربان و فرهنگ قربانی است؛ فرهنگی که که پدر، پسر، برادر و دوست در کنار هم به صورت مخلصانه می‌جنگیدند و این جنگ به دور از هر منیّت و با پا گذاشتن روی هوای نفس بود.
    وی افزود: کم شاهد نبوده‌ایم که در گردانی، پسری فرمانده گردان و پدر رزمنده آن گردان بود؛ تیری بر سر پسر خورد و به شهادت رسید و پدر به عنوان رزمنده او، سر پسرش را روی پای خود گذاشت و بعد پیکر مطهر او را پشت ماشین قرار داد و حتی حاضر نشد تا روز بعد هم به پشت جبهه بازگردد. اینها نمادهایی از شهدا و فرهنگ شهدا است؛ نمادهایی از اطاعت و فرمانبرداری که ناشی از طهارت و پاکی روح رزمندگانی است که اینگونه به قربانگاه رفته و برای رضای خدا مبارزه می‌کنند تا به شهادت برسند و ما امروز وارثان چنین فرهنگی هستیم.
    رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز مفتخریم که بگوییم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی، مکتبی، مردمی و ارزشی است، گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میراث‌دار فرهنگ شهدا و برخاسته از بطن مردم است. امروز سپاه به تمام معنا یک نهاد کارآمد و انقلابی است؛ چه آن زمانی که در بروز و ظهور خود در دوران دفاع مقدس افتخارهای بزرگ آفرید که برای همیشه در خاطر این ملت باقی خواهد ماند و چه بعد از این دوران؛ چون سپاه برخاسته از بطن مردم بوده و بر اساس اصل قانون اساسی در زمان صلح نیز در خدمت مردم است.
    وی با اشاره به اقدامات سپاه یادآور شد: امروز سپاه در محرومیت‌زدایی، حل مشکل معیشت مردم و در هر حادثه‌ای که رخ دهد، در خط مقدم است و با قدرت در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضور دارد. این نهاد با تسلط اطلاعاتی خود بر منطقه و در عرصه ملی بر همه توطئه‌های دشمنان انقلاب در داخل و خارج کشور مسلط است. همین روزها بخش‌هایی از زحمات سربازان گمنام عرصه‌های اطلاعاتی و امنیتی را می‌بینید که چگونه قدرتمندانه عمل می‌کنند.