سرمقاله

سراب موفقیت ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14087  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 26 مرداد 1402
    پیونگ‌یانگ:
    سرباز آمریکایی خسته از نژادپرستی، به ما پناه آورد
    خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه مدعی شد که سرباز آمریکایی که چندی پیش وارد کره شمالی شد، این کار را عامدانه و با هدف گریز از «تبعیض نژادی» ایالات متحده انجام داده است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد: تراویس کینگ، سرباز آمریکایی که در ماه گذشته میلادی وارد کشور شد، اعتراف کرد که به دلیل بیزاری از رفتار ضدانسانی و تبعیض نژادی ارتش آمریکا به کره شمالی آمده است. او همچنین اظهار تمایل کرد که در این کشور یا یک کشور ثالث پناهنده شود، زیرا چشمانش بر بی‌عدالتی جامعه آمریکا باز شده است.
    او هنوز تحت بازداشت ارتش کره شمالی قرار داشته و در حال بازجویی است. این نخستین اعلام رسمی پیونگ‌یانگ مبنی بر ورود این سرباز به کره شمالی در ۱۷ ژوئیه است.
    پنتاگون اعلام کرد که نمی‌تواند اظهارات کینگ را تأیید کند و در حال حاضر روی «بازگشت امن او» به آمریکا تمرکز کرده است.
    واشنگتن و پیونگ‌یانگ از زمان متارکه جنگ در ۱۹۵۳، از نظر فنی هنوز در جنگ هستند؛ اما به نظر نمی‌رسد که کینگ به‌عنوان یک اسیر جنگی قلمداد شود، زیرا او با لباس غیرنظامی و با خواسته خود از منطقه غیرنظامی میان کره جنوبی و کره شمالی عبور کرده و وارد مرزهای تحت کنترل پیونگ‌یانگ شده است.
    کمی پس از این رویداد، مقامات پنتاگون اعلام کردند که این سرباز ۲۳ ساله سیاه‌پوست قرار بوده به تگزاس برگردانده شود تا برای بی‌انضباطی‌هایش از جمله دو مورد رفتار خشونت‌آمیز، تنبیه شود.
    به گفته مقامات آمریکایی، یک هفته پیش از ورود به کره شمالی، کینگ در کره جنوبی به مردی در یک کلوپ محلی حمله کرده بود. پیش‌تر در اوایل سال میلادی جاری هم او به تخریب اموال عمومی در کره جنوبی اعتراف کرده و ۴۰۰۰ دلار جریمه شده بود. هنگامی که پس از یک «درگیری» پلیس کره جنوبی برای بازداشت او آمد، این سرباز آمریکایی با تخریب خودروی پلیس هم به آن افسران و هم به مردم کره جنوبی توهین کرد.
    قرار شد او را به تگزاس برگردانند، اما کینگ در فرودگاه با لباس غیرنظامی پا به فرار گذاشت و با وجود تلاش‌های مقامات آمریکا و کره جنوبی، وارد مرزهای کره شمالی شد.