سرمقاله

در باب اهمیت افکار عمومی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • ادامه پخش ویژه برنامه‌های رادیو محرم از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 18149  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 14 آبان 1402
    کشتی در مسیر المپیک
    تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در فاصله کمتر از یک سال تا بازی‌های المپیک پاریس در آستانه یک آزمون سخت دیگر قرار دارند. به گزارش ایرنا، برگزاری مراسم تقدیر از مدال‌آوران رقابت‌های جهانی صربستان در اول آبان ماه حاوی نکات و حاشیه‌هایی بود که باید به فال نیک گرفت.
    حضور بزرگانی همچون منصور برزگر، ابراهیم جوادی، رحیم علی‌آبادی، محسن فرح‌وشی، اکبر فلاح، غلامرضا محمدی، علیرضا رضایی، صادق گودرزی و طالب نعمت‌پور به عنوان عنوان‌داران جهان و المپیک به این مراسم رنگ و بوی دیگری داده بود؛ موضوعی که نشان می‌دهد علیرضا دبیر رئیس فدراسیون راهبرد دیگری را در مسیر مدیریت خود در پیش گرفته است.
    حضور ابراهیم جوادی به عنوان یکی از منتقدین پر و پاقرص سال‌های اخیر و همچنین غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو و در زمان علیرضا دبیر که شیوه کنارگذاشتنش با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود، در این مراسم و البته اکبر فلاح از کارشناسان و قهرمانان کشتی کشورمان که سال‌ها در هیچ مراسمی در فدراسیون شرکت نکرده بود، نشان ‌داد که کشتی کشورمان در آستانه یک تحول مثبت قرار گرفته است.
    البته در این مراسم جای برخی دیگر از بزرگان همچون عباس جدیدی، عباس حاج‌کناری، رضا یزدانی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و دیگر ملی‌پوشان دیگر خالی بود تا با رودرو شدن با رئیس فدراسیون و مطرح شدن مسائل و مشکلات، در نهایت راه برای کمک به کشتی باز شود چرا که کشتی از همه چیز مهمتر است و این کشتی است که در المپیک امید اول ورزش برای کسب مدال خواهد بود.
    این در حالی است که در چهار سال گذشته بسیاری از قهرمانان و مربیان بنام کشورمان شاید به دلیل نوع رفتارهای برخی فدراسیون‌نشینان رغبتی برای حضور در کشتی را نداشتند و این انتقاد جدی است که به علیرضا دبیر وارد است.
    با این وجود شکست‌های نمایندگان کشورمان به خصوص آزادکاران برابر حریفان مستقیم خود از کشورهای روسیه و آمریکا و البته تبدیل برخی پیروزی‌ها به شکست در لحظات پایانی به نوعی زنگ خطر را برای کشتی کشورمان به خصوص تیم ملی کشتی آزاد در المپیک به صدا درآورد و اگر نقاط ضعف ملی‌پوشان در این فاصله برطرف نشود، باید انتظار نتایجی همچون المپیک ۲۰۰۸ پکن را داشت.
    علیرضا دبیر و انتقادش به شکست ملی‌پوشان به حریفان مستقیم‌شان و برخی ضعف‌های آنان، خود نکته مثبت و امیدوارکننده‌ای است که باید منتظر باشیم او چه برنامه و راهبردی در این زمینه دارد.
    این روزها صحبت از حضور اکبر فلاح به عنوان یکی از مفاخر کشتی آزاد کشورمان در جمع کادر فنی به گوش ‌می‌رسد. حضور هر کدام از این افراد به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیران ایران، می‌تواند خبری خوش باشد.
    چرا با وجود چنین تئورسین‌هایی که هر کدام می‌توانند انقلابی را در کشتی یک کشور ایجاد کنند، شکست دیوید تیلور باید به یک کابوس برای کشتی کشورمان تبدیل شود تا حدی که استاد منصور برزگر در خصوص آن گفت «ما جایی نرفتیم که صحبت کشتی نباشد و جایی نمی‌رویم که صحبت تیلور و حسن یزدانی نباشد و اگر تیلور را نبریم داغش تا ابد بر پیشانی ما خواهند ماند و این مهم رخ خواهد داد و یزدانی خواهد برد.»