سرمقاله

انتخابات و درسهایی برای همه/ میثم قهوه‌چیان

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25097  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 16 اسفند 1402
    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:
    تبدیل زمین به سرزمین و شهر نیازمند همت و اراده است
    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: تبدیل زمین به سرزمین و شهر نیازمند همت، اراده و نیز حکمت، دانش و فرزانگی است.
    روح الله اکبری در آئین واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان البرز که در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، گفت: تبدیل زمین به سرزمین و شهر نیازمند همت و اراده و نیز حکمت، دانش و فرزانگی است. وی با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطرح کرد: دولت سیزدهم وظیفه خود می‌داند که علاوه بر خدمات عمومی و تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، جاده و … به تهیه و تأمین کالای اساسی خانواده که سهم آن در سبد خانوار بسیار پررنگ و تولید آن امری پرزحمت است، توجه ویژه داشته باشد. دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تولید مسکن و ظرفیت سازی برای آن بسیار دشوار و پیچیده و البته شیرین است، این شیرینی زمانی خود را نشان می‌دهد که ما نشاط و امیدواری خانواده‌ها را مشاهده می‌کنیم. دولت فعلی نه تنها موافق نشاط خانواده‌ها است بلکه به امیدواری آنها نیز فکر می‌کند. اکبری خاطرنشان کرد: وقتی دولتی برخاسته از مردم و دغدغه اش آحاد ملت باشند، در مشارکت و هم پیوندی با مردم می‌تواند چشم اندازی روشن و امید در جامعه را ایجاد کند. وی با اشاره به اینکه خانه و خانواده و نیز جمعیت و سرزمین با یکدیگر عجین هستند، مطرح کرد: تولید خانه زمانی معنای خوبی پیدا می‌کند که بتوانیم سلایق و علایق خانواده‌ها را در آن در نظر بگیریم. شاید وجه تمایز تولید در نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در زمینه بها دادن به سلایق خانواده‌ها است.
    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در زمینه طراحی منازل در اجرای قانون‌های جهش تولید مسکن و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تلاش ما بر این آن است که در کنار تولید انبوه، تولید سفارشی و سفارشی سازی انبوه هم داشته و برای خانواده‌ها حق انتخاب قائل باشیم. علاوه بر این کیفیت زندگی نیز برای ما اهمیت بسیاری دارد.
    اکبری با اشاره به اینکه زمین‌هایی که به خانواده‌ها اهدا می‌شود، به صورت طبقه و حیاط دار ساخته می‌شوند، بیان کرد: در خصوص جوانی جمعیت ما در یک پنجره جمعیتی قرار داریم. زمانی که این قانون تصویب شد ما هفت سال برای اجرای آزمایشی آن فرصت داشتیم که دو سال از آن گذشته است.
    وی ادامه داد: در این پنجره جمعیتی اگر جمعیت کشور جوان نشود در یک چاله جمعیتی فرو می‌رویم و ۲۰۰ سال طول می‌کشد که دوباره هرم سنی ایران جمعیت جوان شود. اگر در این پنج سال باقیمانده دست به دست هم ندهیم و جمعیت جوان کشور را افزایش ندهیم، با بحران مواجه خواهیم شد. دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی جلوگیری از مواجهه با این بحران را مستلزم حمایت دولت و همت ملت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که بر اثر پیری جمعیت با آن مواجه خواهیم شد، کاهش افراد بیمه پرداز در سن اشتغال و افزایش تعداد مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی است.
    اکبری با اشاره به اینکه به دنبال این امر یک ناترازی در صندوق‌های بیمه اتفاق می‌افتد، بیان کرد: هیچکس بخاطر یک قطعه زمین فرزندآوری نمی‌کند اما وظیفه دولت است که از افرادی که برای جوانی جمعیت کشور تلاش می‌کنند حمایت‌های لازم را به عمل آورد و واگذاری زمین گوشه‌ای از این حمایت است.