سرمقاله

شاید سال امید / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 25769  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 27 اسفند 1402
    متولی جدید والیبال ایران معرفی شد
    تقوی با حداکثر آرا بر صندلی ریاست تکیه زد
    میلاد تقوی با کسب اکثریت آرا به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون والیبال انتخاب شد.
    به گزارش ایرنا، این مجمع از ساعت ۱۰ امروز شنبه به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شد. مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و احمد نامنی سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی نیز از حاضرین در این مجمع بودند. محمدرضا داورزنی رئیس پیشین فدراسیون نیز به عنوان عضو فدراسیون جهانی والیبال در مجمع حضور داشت.
    پنج نفر شامل محمود افشاردوست،‌ پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی، نامزدهای تایید صلاحیت شده بودند که در این میان، منصوری در مجمع حاضر نشد.
    در ابتدا، محسن ترابی دبیر مجمع، توضیحاتی در خصوص روند انتخابات داد و سپس محمود افشاردوست به عنوان اولین کاندیدا به تشریح برنامه‌های خود پرداخت. مهمترین نکته در برنامه افشاردوست، جدایی سازمان لیگ از فدراسیون و داشتن ۲ حامی مالی جداگانه برای این دو نهاد بود.
    پیمان اکبری به عنوان دومین کاندیدا در نامه‌ای خطاب به دبیر مجمع، انصراف خود را اعلام کرد و سپس، میلاد تقوی در کلیپی به ارائه برنامه‌هایش پرداخت.
    در ادامه، امیرحسین منظمی هم از کاندیداتوری ریاست فدراسیون والیبال انصراف داد تا رقابت بین محمود افشاردوست و میلاد تقوی باشد.
    در طول فرایند رای گیری، پیمان اکبری صحبتی نسبتا طولانی با میلاد تقوی داشت.
    فدراسیون والیبال از ۱۴ آذرماه سال جاری و پس از اتمام دوران حضور محمدرضا داورزنی، با سرپرستی وحید مرادی اداره می‌شود.
    پس از اینکه اعضای مجمع آرای خود را به صندوق انداختند، شمارش آرا آغاز شد. در نهایت و از مجموع ۶۷ رای، میلاد تقوی که پیش از این دبیر فدراسیون والیبال بود با کسب ۶۱ رای و قاطعانه به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد و افشاردوست نیز ۶ رای به دست آورد.
    محمود افشاردوست که تنها ۶ رای کسب کرد، پس از مشخص شدن رئیس فدراسیون، مجمع را ترک کرد.
    در ادامه، اسبقیان به نامه‌ای که به دبیر مجمع برای انتخاب اعضای هیات رئیسه داده شد بود اشاره کرد و گفت: دوستان می‌توانند رای بدهند و حتی رای ندهند و چیزی به نام تفویض نداریم. در انتخاب اعضای هیات رئیسه، آرا اگر کمتر از حدنصاب باشد، مجمع بعدی برای انتخاب اعضای هیات رئیسه تشکیل خواهد شد.
    اعضای پیشنهادی تقوی برای هیات رئیسه فدراسیون، وحید مرادی و فریبا محمدیان به عنوان نواب رئیس، مهدی اسلامی به عنوان خزانه‌دار، فریبا صادقی و منوچهر پورحسن به‌عنوان کارشناس خبره بودند که بلافاصله پدیده بلوری‌زاده جایگزین فریبا صادقی شد.
    در پایان رای‌گیری برای اعضای هیات رئیسه، وحید مرادی با ۵۹ رای نایب رئیس اول، فریبا محمدیان با ۵۷ رای نایب رئیس دوم و مهدی اسلامی با ۶۴ رای خزانه‌دار شدند. پدیده بلوری‌زاده و منوچهر پورحسن هم که به‌عنوان کارشناس خبره معرفی شده بودند به ترتیب با ۲۰ و ۲۲ رای به حد نصاب نرسیده و رای نیاوردند.
    سپس وحید مرادی که سرپرستی فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع برعهده داشت، گفت: ماموریتی که وزیر ورزش برعهده من گذاشت، انجام کارهای روزمره بود تا یک‌روز را هم از دست ندهیم. ما بدون حاشیه این مدت را از دست ندادیم.
    در ادامه، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز، اظهار داشت: روح یزدانی‌خرم شاد و از زحمات داورزنی و همه کسانی که کنار او بودند تشکر می‌کنم. همچنین از اعضای مجمع می‌خواهم تا از محمدرضا داورزنی که سال ها ریاست فدراسیون را برعهده داشت، قدردانی کنیم.
    همچنین، داورزنی در صحبت‌های خود، عنوان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا برنامه‌های فدراسیون اجرایی شود تا روزی والیبال ایران در بالاترین جایگاه‌ها قرار بگیرد. از وزیر ورزش و معاونانش که با تدبیر به موضوع والیبال پرداختند، تشکر می‌کنم.
    در ادامه نوبت به اسبقیان رسید تا در مجمع صحبت کند. وی گفت: امروز در مجمع فدراسیون والیبال شاهد جلوه‌هایی از احترام به قوانین و مرام بودیم و باید از همه اعضای مجمع تشکر کنم.
    حرکت به سمت حرفه ای شدن؛ واکنش میلاد تقوی به ادعای مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون والیبال
    رییس جدید فدارسیون والیبال گفت: تیم ملی فوتسال زنان ایران برای بار سوم عنوان قهرمانی تورنمنت فوتسال زنان کافا را به دست آوردند.
    میلاد تقوی پس از انتخابش به عنوان رییس ۴ سال آینده فدارسیون والیبال در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در لیگ ملت‌ها و شانس کسب سهمیه المپیک توضیح داد: واقعا زمان نداریم. از پایان فروردین ماه اردوی تیم ملی را آغاز خواهیم کرد. کار سختی داریم ولی نا امید نیستیم. رسیدن به هدف یک بخش ماجراست و تلاش برای رسیدن به هدف اصل ماجراست. امروز که با شما صحبت می کنم تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهترین شرایط را مهیا کنیم تا تیم ملی بتواند در بهترین حالت بازیهای خودش را انجام بدهد. قطعا کار دشواری است ولی غیر ممکن نیست. امیدوارم کادر فنی که انتخاب شده است کمک کند تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.
    وی افزود: سال ۱۴۰۲ روزهای سختی را در والیبال داشتیم. جا دارد از مردم خوب کشورمان تشکر کنم که در کنار والیبال بودند. علاوه بر این از اعضای مجمع هم تشکر می کنم که امروز به بنده اعتماد کردند. امیدوارم بتوانم در کنار تیمی که داریم به اهدافی که برای والیبال ترسیم کردیم دست پیدا کنیم.
    تقوی ادامه داد: فدراسیون والیبال ضمن موفقیت‌هایی که ادوار گذشته کسب کرده اما ساختار اداری و اجرایی خوبی ندارد ما فضای خوبی داریم و در تلاش هستیم ساختار فدراسیون را به سمت حرفه ای شدن ببریم. امروز فدراسیون والیبال نیمه حرفه ای است ولی اولین برنامه ما در این زمینه این خواهد بود که در ۴ سال پیش رو یک ساختار پویا و با انگیزه را داشته باشیم.
    رییس فدارسیون والیبال در پاسخ به اینکه اگر با سرمربی جدید تیم ملی در لیگ ملت‌ها نتیجه نگیریم قرار است چه تصمیمی برای نیمکت تیم ملی گرفته شود؟ گفت: قبلا هم سرپرست فدراسیون اعلام کردند که نحوه انتخاب پائز درست بود. قطعا همین روش را اگر من هم سرپرست بودم انتخاب می‌کردم. این انتخاب نتیحه ساعت‌ها جلسه بررسی و کارشناسی بود. برای آینده والیبال هم باید نظر کارشناسان را بگیریم، کمینه فنی واقعی تشکلی شود تا در این خصوص تصمیم گیری شود.
    تقوی در پایان در واکنش به صحبت‌های محمود افشاردوست مبنی بر مهندسی بودن انتخابات؛ گفت: نظر لطف‌شان است. انتخابات امروز جزو قانون مدارترین مجامع بود. تشکر می‌کنم از اعضای مجمع که قانون را سرلوحه قرار دادند. ضمن این که در مورد مجمع امروز آقای اسبقیان با شفافیت صحبت کردند که همان توضیحات کفایت می‌کند.