صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • حضور مجموعه کری گیمز به عنوان ناشر بازی‌های موبایلی در الکامپ 1403
  • ارائه بیمه رایگان سرقت گوشی و سیمکارت توسط آی‌بیمه در الکامپ 1403
  • حضور ایرانسل در نشست‌های تخصصی دومین روز الکامپ
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30578  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 11 تیر 1403
    در نشست ستاد اصولگرایان حامی پزشکیان چه گذشت؟
    در نشست ستاد اصولگرایان حامی پزشکیان تعدادی از نمایندگان اصولگرای ادوار مجلس به بیان اظهاراتی درباره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و دلایل حمایت‌شان از مسعود پزشکیان پرداختند. به گزارش ایسنا، نشست خبری اعضای ستاد اصولگرایان حامی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ظهر یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.
    در این نشست، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده اصولگرای ادوار مجلس و سخنگوی ستاد اصولگرایان پزشکیان (ساپ) در سخنانی اظهار کرد: اینگونه جا افتاده بود که آقای پزشکیان از یک جریان و گروه برآمده است، اما این ظلم به آقای پزشکیان است که بگوییم او فقط اصلاح‌طلب است بلکه او شخصیتی معتدل است و در بسیاری از جلسات اصولگرایان معتدل نیز حضور داشت.
    وی با بیان اینکه «اینگونه نیست که گفته شود پزشکیان صد در صد اصلاح طلب است» عنوان کرد: آقای پزشکیان از هر حرف حقی که در مجلس مطرح می‌شد، دفاع می‌کرد و ما اصولگرایان معتدل پزشکیان را اصولگرای معتدل می‌دانیم. بسیاری از بزرگان اصول‌گرایی نظیر دکتر ناطق نوری به این تصمیم رسیدند که ستاد اصولگرایان حامی دکتر پزشکیان را تشکیل دهیم. آقای پزشکیان انسانی شریف و پاک و از نظر صداقت شخصیتی بی نظیر است و صداقت و درستی او موجب شد تا به عنوان نامزد اصلح از او حمایت کنیم.
    یوسفیان ملا در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره راهکار ترغیب ۶۰ درصدی که در مرحله‌ نخست انتخابات شرکت نکردند برای مشارکت در مرحله دوم انتخابات، تاکید کرد: بهترین نوع ایجاد رابطه یک حاکمیت با مردم، وجود اعتماد است. مردم اعتماد ببینند، قطعاً پاسخ آن را خواهند داد؛ بنابراین باید کاری کنیم که روش دولتمردان ما ایجاد اعتماد باشد. در مبارزه با مفاسد اقتصادی آقای پزشکیان بسیار پرتلاش بوده و او پرونده بابک زنجانی را جمع و جور کرد و پیگیر بود که چنانچه محکوم اقداماتی انجام دهد که اموال بازگردانده شود، از اعدام او خودداری شود.
    وی در پاسخ به اینکه چه محرک‌ها و دلایلی در میان شما اصولگرایان وجود دارد که از او حمایت کردید؟ تاکید کرد: پزشکیان شخصی است که صالح است و اهل دروغ و ریا نیست و فردی نیست که وعده بیخود بدهد. گران کردن در فرهنگ پزشکیان قرار ندارد و او آمده است تا ارزانی را برای کشور بیاورد. پزشکیان انسانی نیست که مقابل دوربین، اگر رقم تورم ۷ درصد بود، آن را ۴ درصد اعلام کند؛ او انسان است و ممکن است خطا کند اما ما در صداقت او تردیدی نداریم.
    این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسش دیگری درباره دیدگاه پزشکیان در خصوص قیمت بنزین گفت: در مجلس هفتم که در حال رسیدگی به برنامه چهارم توسعه بودیم گفته شد که قیمت بنزین را سالانه ۲۰ درصد گران کنیم اما نمایندگان این موضوع را نپذیرفتند و ما آقای پزشکیان را در آنجا شناختیم که به‌عنوان وزیر بهداشت با افزایش قیمت بنزین مخالف بود. اگر کسی آمده و خواسته افزایش بنزین را توجیه کند، حرف خودش را زده است و نظر آقای پزشکیان نبوده است. آقای پزشکیان در جهت کاهش قیمت گام برمی‌دارد و اطمینان می دهم که او نه تنها قیمت بنزین را افزایش نمی‌دهد بلکه شاید با راه‌های جبرانی قیمت بنزین را نیز کاهش دهد.
    یوسفیان ملا عنوان کرد: هر کشوری روی مسأله‌ای حساس است و در ایران مردم روی انرژی حساس هستند و اگر بنزین گران شود، همه چیز گران می‌شود؛ بنابراین این حساسیت را آقای پزشکیان تشخیص می‌دهد و قیمت بنزین مطمئناً ثابت یا رو به کاهش خواهد بود.
    وی در پاسخ به اینکه قهر با صندوق‌ آرا را چه کسی باب کرد؟ عنوان کرد: گفته می‌شود اگر تکثر در نامزدها باشد، وارد می‌شویم و مشارکت بیشتر است؛ و آنهایی که یک روز می‌گویند رای می دهیم و یک روز می‌گویند رای نمی‌دهیم نیز شاید به دلیل عدم وجود تکثر در میان نامزدها است.
    سیدحسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای ادوار مجلس نیز در این نشست خبری درباره علت حمایت اصولگرایان از پزشکیان گفت: من از ابتدای آغاز رقابت‌های انتخاباتی به عنوان یک اصولگرا از دکتر پزشکیان حمایت کردم و گفتم که انصافاً او طی ۱۲ سالی که در مجلس حضور داشت و من پیدا و پنهان مواضع و دیدگاههای او را از نزدیک دیدم و به جهت شناخت شخصی، از او حمایت می‌کنم.
    وی افزود: جریانات سیاسی و روند آینده کشور با قالب بندی اصولگرایی و اصلاح طلبی جواب نمی‌دهد و باید از این قالب بندی ها عبور کنیم؛ امروز بحث کارآمدی و ناکارآمدی مطرح و رقابت بین این ۲ است؛ اینکه مکرراً در بوق‌های تبلیغاتی بگوییم این دولت چندم فلانی است و آن جریان اصول‌گرایی است دیگر پاسخگو نیست و آنچه مهم است این است که چه کسی می‌تواند کشور را نجات دهد.
    وی ادامه داد: امروز باید بین کارآمدی و ناکارآمدی انتخاب کنیم و انتخاب کنیم که چه کسی اقداماتش گره گشا است و چه کسی نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند و ما را به بن‌بست برساند.
    نماینده اصولگرای ادوار مجلس با بیان اینکه «با ریلی که می‌رویم به مقصد نمی‌رسیم و باید ریل را تغییر دهیم» تاکید کرد: امروز دو نامزد داریم که یکی می‌گوید ریل فعلی خوب است و همین مسیر را ادامه می‌دهم و دیگری می‌گوید که این ریل و مسیر باید اصلاح شود. پزشکیان فردی معتدل و ولایتمدار است و توانمندی تغییر ریل و اصلاح را دارد و به مردم نیز اعتقاد دارد؛ او هیچ‌گاه در موضع مقابل مردم قرار نگرفت. پزشکیان در شرایطی که شدیداً به رای نیاز داشت و می‌توانست چشم‌پوشی کند در دانشگاه تهران تعهد خود را نشان داد و از جایگاه ولایت فقیه دفاع کرد.
    این نماینده اصولگرای ادوار مجلس همچنین با اشاره به مشارکت ۴۰ درصدی در انتخابات مرحله اول چنین ابراز عقیده کرد: در مرحله اول ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند. ما جمهوری اسلامی هستیم و وزن جمهوریت برابر با وزن اسلامیت است. قطعاً عدم مشارکت تک علتی نیست و دلایل مختلفی دارد که عدم اعتماد از جمله آنهاست؛ در بین نامزدهای انتخابات دیدیم که یکی از نامزدها مقابل دوربین صداوسیما می‌گوید که من گوشت گرم به منازل مردم می‌رسانم؛ آیا این توهین به شعور مردم نیست؟ گفته‌ شده که من به هر ایرانی ۲۰ گرم طلا می‌دهم؛ کاندیدای ریاست‌جمهوری به دوربین زل می‌زند و می‌گوید که به همه جوانان یک میلیارد وام می‌دهم؛ دیگری جلوی دوربین می‌گوید که من به هر ایرانی ۲۰۰ متر زمین می‌دهم؛ همین حرف‌ها است که عدم مشارکت می‌آورد.
    نقوی حسینی با بیان اینکه «از پزشکیان تشکر می‌کنم چون در همه مناظره‌ها گفت که ما برنامه داریم و آن برنامه هفتم توسعه است» عنوان کرد: در مناظره‌های تلویزیونی دیدیم که دقیق‌ترین پاسخ‌ها برای دکتر پزشکیان بود. وقتی کاندیدای ریاست جمهوری به شهروندان حرفی غیرواقعی می‌زند یا دروغ آشکار می‌گوید، طبیعی است که آن شهروند پای صندوق‌ نمی‌آید.
    وی رعایت فرهنگ سیاسی را در میزان مشارکت مهم عنوان کرد و گفت: مگر مقام معظم رهبری بارها نفرمودند که اخلاق را رعایت کنیم و لجن پراکنی و نفرت افکنی نکنیم؟ چرا برخی نفرت افکنی می‌کنند؟ برخی در کجای نظام قرار گرفته‌اند که همه را محکوم به ضد ولایت می‌کنند اما خود به توصیه‌های صریح رهبری عمل نمی کنند؟ چه کسی در این مملکت گفت که دورریزها و پسماندها؟ آیا این حرف‌ها لحن پراکنی و نفرت پراکنی نیست؟