سرمقاله

آقایان صاحب قدرت! برسر قدرت ماندن به چه قیمتی؟ / مرتضی عزتی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳
  • می‌خواهم زنده بمانم/هیجان و تفاوت با تلویزیون اینترنتی آرپا
  • تفاهم صندوق‌های پژوهش و فناوری همراه فاند و صنعت نفت با محوریت هوشمندسازی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 30643  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 11 تیر 1403
    انتشار عکس‌های منتسب به نمونه اولیه پیکسل فولد که هرگز به بازار نیامد
    گوشی پیکسل فولد گوگل در مقایسه با نسل اول گوشی‌های تاشوی برندهای دیگر نسبتاً دیر عرضه شد. این گوشی که سرانجام اواسط 2023 وارد در دسترس خریداران قرار گرفت، بعد از نسخه پنجم گوشی گلکسی زد فولد سامسونگ به بازار آمد، شرکت‌های دیگر نیز تلفن تاشوی خودشان را عرضه کرده بودند. این وضعیت می‌توانست بسیار متفاوت باشد؛ چراکه گوگل در واقع یک سال قبل، نمونه اولیه‌ای از Pixel Fold آماده کرده بود اما تصمیم گرفت آن را کنار بگذارد؛ زیرا «به‌اندازه کافی خوب» نبود.
    از قبل می‌دانستیم این گوشی وجود داشته اما هرگز عکس‌ها و مشخصاتش را ندیده بودیم. البته اخیراً برای اولین‌ بار عکس‌هایی از گوشی تاشویی شبیه پیکسل فولد منتشر شده که در انجمن گفتگوی وب‌سایت XDA ظاهر شده است. حدس‌وگمان‌هایی درباره صحت این عکس‌ها وجود دارد اما طبق اطلاعات منبعی آگاه و به نقل از اندروید آتوریتی، به‌ نظر می‌رسد این عکس‌ها واقعی است و این گوشی تاشو با اسم رمز «pipit» دارد ساخته می‌شود.
    اسم‌های رمز «pipit» و «passport» که هر دو شایعه شده بودند، در واقع یک دستگاه هستند. درحالی‌که آن‌ها در مقطعی پروژه‌های متفاوتی بودند، درنهایت به دستگاه واحدی تبدیل شدند که همچنان «pipit» نامیده می‌شد.
    Pixel Fold لغوشده ظاهری آشنا دارد. تنها ویژگی که به‌وضوح آن را از نسخه نهایی متمایز می‌کند، نوار شیشه‌ای یکپارچه دوربین عقب است که آن را بسیار شبیه پیکسل 6 می‌کند. پیکسل فولدی که به بازار آمد، یک ماژول دوربین کوچک‌تر از فلز صیقلی دارد که شباهت زیادی به ظاهر پیکسل 7 پرو دارد.
    در غیر این صورت، این دستگاه از نظر ابعاد، قاب، لولا و صفحه‌نمایش تقریباً شبیه پیکسل فولد فعلی است.
    اگر قرار بود «pipit» عرضه شود، چند ماه پس از سری پیکسل 6 به‌ بازار می‌آمد؛ بدیهی است که مشخصات آن در مقایسه با نسل اول Pixel Fold که براساس پیکربندی اولیه پیکسل 7 ساخته شده بود، یک نسل عقب باشد. پیکسل 7 به‌جای تراشه تنسور G2 همراه اگزینوس مودم 5300، با تراشه نسل اول Tensor و اگزینوس مودم 5123 عرضه شد که مشکلات فنی مختلفی نیز داشت. همچنین pipit تنظیمات دوربین قدیمی‌تری دارد. درحالی‌که نسل اول پیکسل فولد با دوربین‌های ارتقایافته‌اش شباهت بیشتری به پیکسل 7a داشت، «پیپت» تنظیمات بسیار قدیمی‌تری با سنسور دوربین سونی IMX363 داشت که سال 2018 روی پیکسل 3 عرضه شده بود!