سرمقاله

سفر به چین ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5080  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 25 بهمن 1401
    امدادرسانی به بیش از ۸۰۰۰ نفر در برف و کولاک
    سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۸۰۰۰ هزار نفر در برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان برف و کولاک در کشور گفت: از ۲۳ بهمن ماه تا ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز مجموعا ۲۶ استان تحت تاثیر بارش برف و باران قرار داشتند که در این میان در ۱۹ استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان ماموریت‌های امداد و نجات به اجرا درآمد.
    وی با بیان اینکه این ماموریت‌ها در ۷۱ محور و یک روستا در ۵۷ شهرستان از این ۱۹ استان به اجرا درآمد، گفت: درمجموع تاکنون به هشت هزار و ۵۱۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۶۴۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند. ۴۹ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
    سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۶۵۷ دستگاه خودرو نیز از میان برف رهاسازی شده است، اظهارکرد:‌ سه هزار و ۲۱۷ تخته پتو و اقلامی نظیر بسته‌های غذایی، کنسرو، نان، خرما، آب معدنی و ... در میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
    محمودی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با توجه به پیش‌بینی قبلی سازمان هواشناسی از آماده‌باش برخوردار بودند، گفت:‌ این آماده‌باش همچنان ادامه داشت و در برخی از مناطق نیز همچنان ماموریت‌های امدادی در حال انجام است. تاکنون ۴۲۰ امدادگر در ۱۱۵ تیم عملیاتی در اجرای ماموریت‌های امداد و نجات مشارکت داشتند.