سرمقاله

دعوای سیاسی برسر گرانی ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5729  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 07 اسفند 1401
    مراسم بزرگداشت حکیم نظامی در اهواز برگزار شد
    مراسم بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر و داستان سرای پارسی گوی ایرانی، صبح امروز با حضور دکتر شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در اهواز برگزار شد. مراسم بزرگداشت حکیم نظامی شاعر و داستان سرای پارسی گوی ایرانی قرن ششم هجری قمری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
    این مراسم با حضور حجت‌الاسلام کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهیختگان و صاحبان ادب و شعر در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.
    در این مراسم دکتر محمود شالویی، در خصوص نقش شعر و ادب فارسی در فرهنگ و تمدن ایران سخن گفت و اظهار کرد: حکیم نظامی گنجوی یکی از شاعران برجسته ایرانی و صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی است.
    رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، با بیان اینکه متاسفانه آنطور که باید به این شاعر پارسی‌گوی پرداخته نشده و کشورهای دیگر در تلاش هستند این شاعر را به نام خود ثبت کنند، افزود: کشورهایی نظیر ایتالیا چندین سال است مجسمه نظامی را طراحی و نصب کردند ولی ما تازه در فکر ساخت مجسمه این شاعر در کشور افتادیم و به خاطر همین کوتاهی‌ها دیگر کشورها گوی سبقت را در معرفی و شناساندن این شاعر از ما ربودند.
    به همین دلیل لازم است در پاسداشت و شناساندن ابعاد وجودی، علمی و ادبی این شاعر ایرانی اهتمام بیشتری داشته باشیم و در همین راستا از سال گذشته با تشکیل ستاد ملی بزرگداشت حکیم نظامی اقدامات در خور تقدیری هم در سراسر کشور و هم در عرصه بین المللی صورت پذیرفته است.
    در این مراسم دکتر قدرت قاسمی پور، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و نظامی پژوه، نیز در خصوص نقش و جایگاه نظامی و اشعار وی در حوزه تمدنی ایران ِ فرهنگی سخنانی را ایراد کرد.
    شعرخوانی، نقالی خوانی و موسیقی سنتی با اقتباس از اشعار نظامی از دیگر بخش‌های این همایش فرهنگی و ادبی بود.
    در این مراسم همچنین احکام اعضای جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خوزستان توسط دکتر شالویی اهدا شد.