سرمقاله

هزینه کردن بیهوده تا کی!؟‪/‬ کمال الدین پیرمؤذن

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8990  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 24 اردیبهشت 1402
    کشف بیش از ۸۰ درصد پرونده های جعل در کشور
    رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن برای اجرای مجازات تحویل دستگاه های قضائی می شوند. به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی ، فراجا را سرباز خط مقدم مقابله و پیشگیری از سایر جرایم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر پلیس در میدان و مبارزه با مجرمان نباشد به نوعی این فرآیند دچار نقص اساسی خواهد شد؛ البته همه به نوعی تاثیرگذار هستند اما نقش انتظامی نقش برجسته و غیرقابل انکاری است که باید با تمام وجود آن را ایفا کرد.
    وی گفت: پلیس آگاهی اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و تعامل با دستگاه های مختلف برای از بین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی انجام داده و توانسته با این پدیده شوم مقابله و مبارزه کند.
    رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: نکته حائز اهمیتی که توان این پلیس را معرفی می کند در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر می شوند و برای اجرای مجازات تحویل دستگاه های قضائی می شوند که در نوع خود قابل توجه است.
    وی ضمن توصیه به شهروندان به بالا بردن اطلاعات و آگاهی خود در این زمینه عنوان کرد: تاکید اکید من به مردم برای اینکه در دام افراد فرصت طلب و جاعل گرفتار نشوند این است که برای استفاده از مواد خوراکی، اقلام مصرفی و همچنین لوازم یدکی خودرو و ... از فروشگاه های مجاز و معتبر خرید کنند.
    براساس گزارش سایت پلیس، قنبری ادامه داد: همچنین افراد می توانند نقل و انتقال، معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام و به ثبت برسانند تا از احتمال دخل و تصرف جاعلان در آن جلوگیری کنند.