سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12291  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    یزدانی غایب بزرگ مجمع انتخاباتی کشتی
    دارنده مدال طلا و نقره المپیک براساس مفاد اساسنامه فدراسیون کشتی یکی از غایبان احتمالی مجمع انتخاباتی روز پنجشنبه است. به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در سالن فارسی آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود. برای حضور در این انتخابات ۱۵ نامزد نام‌نویسی کردند که تا کنون صلاحیت نهایی علیرضا دبیر، جمشید خیرآبادی، حمید بنی‌تمیم، حمید یاری، حمید سیفی و مصطفی میرزایی برای شرکت در انتخابات تأیید شده است.
    عباس جدیدی و عبدالله عزیزی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌هایی هستند که صلاحیت آنان تا کنون مورد تایید قرار نگرفته است.
    بنا بر اعلام آرش فرهادیان مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون‌ها، انتخابات فدراسیون کشتی با اساسنامه قدیمی و مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی برگزار می‌شود. براساس این اساسنامه کسانی که بالاترین مقام را در سال منتهی به انتخابات کسب کردند می‌توانند به عنوان نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان در مجمع انتخاباتی حضور داشته باشد.
    بند بهترین عملکرد در اساسنامه موجب شده تا انتخاب نماینده ورزشکاران در رشته کشتی آزاد برای برخی از دوستداران کشتی جای سوال باشد.
    در کشتی فرنگی با توجه به عملکرد محمدرضا گرایی حضور دارنده مدال طلای المپیک در مجمع انتخاباتی تقریبا قطعی است اما در کشتی آزاد انتخاب نماینده ورزشکاران از بین کامران قاسم‌پور دارنده مدال طلای قهرمانی جهان، حسن یزدانی دارنده مدال نقره جهان و کاپیتان تیم و رحمان عموزاد قهرمان جهان است. یزدانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو مدال طلا و در مسابقات جهانی بلگراد مدال نقره کسب کرد. رحمان عموزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو حذف و در جهانی ۲۰۲۲ بلگراد موفق به کسب مدال طلا شد. اما کارنامه کامران قاسم‌پور با این ۲ قهرمان کاملا متفاوت است.
    قاسم‌پور از معدود آزادکاران ایران در چند سال گذشته است که موفق به کسب نشان طلا در ۲ سال متوالی شد. او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۲ بلگراد موفق به ضرب طلا شد. به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد کامران وی به همراه محمدرضا گرایی نماینده ورزشکاران در مجمع انتخاباتی باشد.