سرمقاله

اصلاح طلبان و آرا خاکستری / سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رونمایی از مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
  • افتتاح سرویس FTTX Pro ایرانسل توسط وزیر ارتباطات / ثبت بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه ایرانسل
  • زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری دوساعت تمدید شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 29820  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 27 خرداد 1403
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد
    جا به جایی سالانه ۲۴ میلیون تن بار در آذربایجان شرقی
    ابتکار - ماهان فلاح: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل بار استان سالانه ۲۴ میلیون تن بار را به نقاط مختلف کشور حمل می کند.
    اورجعلی علیزاده در نشست تخصصی منطقه ای معاونان حمل‌ و نقل ۱۱ استان کشور در تبریز گفت: آذربایجان شرقی با داشتن ۷۰۰ معدن فعال و یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی استانی بارخیز بوده و این امر مسئولیت حوزه حمل و نقل بار را دو چندان می کند.
    وی همچنین با اشاره به اینکه ۴۰ سد بزرگ و کوچک در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد، تصریح کرد: استان ما جزو استان های کشاورزی بوده و ۳۰۰ شرکت فعال ما سالانه ۲۴ میلیون تن انواع بار را حمل می کند.
    علیزاده با بیان اینکه دو پایانه مرزی مهم نوردوز و جلفا ارتباط کشورمان را با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان برقرار می‌کند، گفت: سالانه ۱.۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از این دو پایانه مرزی انجام می‌شود.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حوزه نوسازی ناوگان باری، در قالب مصوبه هیئت دولت، پارسال ۲۵۰۰ کامیون زیر پنج سال از طریق شرکت ها و رانندگان وارد کردیم، یادآور شد: ناوگان حمل بار استان نیازمند نوسازی و جوان سازی است.
    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با صادرکنندگان و استفاده کنندگان از بارنامه های صوری به شدت برخورد خواهد شد.
    مهرداد حمداللهی در نشست تخصصی منطقه ای معاونان حمل‌ و نقل ۱۱ استان کشور در تبریز گفت: برخورد جدی با کسانی که با اسناد صوری در صدد تخلف از قوانین هستند در دستور کار جدی سازمان بوده و از ادارات کل استانها مطالبه داریم که پرونده ها را حتما به کمیسیون ها بفرستند.
    وی با بیان اینکه صدور بارنامه در برخی استان ها کاهشی بوده است، تصریح کرد: به رغم اینکه تولید محصولات کشاورزی امسال بیش از سال های قبل بوده، کاهش صدور بارنامه در برخی استان ها نیازمند واکاوی است.
    حمداللهی، بارنامه، تناژ حمل و کنترل نرخ حمل را مهمترین مبحث حمل‌ و نقل کالا دانست و افزود: سرعت رسیدگی به تخلف و سرعت اجرای آرا مورد تاکید است تا اثربخشی قابل توجهی در جامعه هدف داشته باشد.
    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین گفت: سامانه‌های کاربردی در حال توسعه یافتن هستند تا مشکلات موجود در سر راه حمل و نقل بار کاهش یافته و حمل و نقل رونق بگیرد.