سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12295  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    سخنگوی پلیس تاکید کرد
    لزوم انجام رفتار حساب شده با شُل‌حجاب‌ها
    سخنگوی فراجا بر ضرورت انجام رفتار حساب شده با افراد شُل‌حجاب و کم‌حجاب تاکید کرد.
    به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در همایش چادرهای آسمانی که به مناسبت «روز عفاف و حجاب» در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: کشف حجاب در قانون به عنوان جرم شناخته شده و با توجه به اینکه پلیس ضابط قضایی است، باید با جرم مشهود نیز برخورد کند.
    وی با بیان اینکه لازم است همه دستگاه‌های مسئول در زمینه عفاف و حجاب پای کار بیایند، گفت: کم‌کاری‌های دستگاه‌های دیگر در این زمینه باعث شده است که پلیس در خط اول این میدان قرار بگیرد و حتی جور دستگاه‌های دیگر را نیز بکشد.
    سخنگوی فراجا با بیان این که یکی از مهمترین برنامه‌ها در سراسر کشور اقدامات ایجابی در حوزه حجاب است، گفت: هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی نیز در همین راستا برگزار شده است؛ در واقع حجاب تشویق و تعظیم و تربیتی است که برای خانم‌ها وجود دارد.
    وی بر این نکته تاکید کرد که برای بازاجتماعی کردن حجاب، برای افرادی که بر هنجارشکنی خود پافشاری می‌کنند، اقدام سلبی انجام خواهد شد.
    سخنگوی پلیس با بیان این که باید با افراد شُل‌حجاب و کم‌حجاب رفتارهای حساب‌شده داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم، گفت: بسیاری از خانم‌هایی که کم‌حجاب هستند در آئین‌های مذهبی ما شرکت می‌کنند و نمونه آن جشن عید غدیر است.
    سخنگوی فراجا با بیان اینکه رفتار سلبی آخرین دستورالعمل فرماندهی انتظامی در مقابل کاشفان حجاب است، گفت: همانطور که بارها اعلام شده نگاه ما به عنوان پلیس به حجاب مبتنی بر جنبه تشویقی و تربیتی است. حجاب، اقدامی درخواستی و ترغیبی است که در بطن خود، عطوفت و محبت را جای داده است.
    وی ادامه داد: از این منظر اگر اتفاقی هم در این زمینه می‌افتد، نباید نگران باشیم و باید با تاکید بر گفتمان سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به رفع آن اقدام کنیم. از همکاران انتظامی و مردم می‌خواهیم با افراد شُل حجاب و ناهنجار با رفتار ایجابی، فرهنگی و محترمانه روبرو شوند و آنها را به دامان حجاب بازگردانند.
    منتظرالمهدی ادامه داد: بسیاری از بانوان شل‌حجاب در ایام مذهبی حضور پرشوری دارند که نشان از علاقه آنها به اعتقادات مذهبی دارد و نمونه بارز آن را در عید غدیر به وضوح دیدیم. این نشان می‌دهد در خصوص رفتارهای ناهنجار بی‌حجاب‌ها باید با عطوفت و مهربانی رفتار شود اما اقدامات سلبی برای کسانی است که بر این رفتار پافشاری دارند.